Nederlandse creatieve top reist af naar SXSW London

- Bureaus
- 26 mei 2025 @ 18:19
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 mei 2025 @ 18:19
- Kel Koenen
Tijdens de eerste Europese editie van SXSW London is Nederland groots vertegenwoordigd met ruim 200 creatieven, merken en bureaus. Vijftig van hen nemen deel aan de volledig uitverkochte handelsmissie van New Dutch Wave, in samenwerking met stichting Dutch Digital Design.
De missie draait om kennisdeling, internationale netwerkvorming en het versterken van het innovatieve imago van Nederland. ‘Met deze missie laten we zien dat Nederland niet alleen creatief is, maar zich ook inzet om connecties te leggen en langdurige creatieve en zakelijke verbindingen met een internationaal netwerk te maken’, aldus Linda Holleman van New Dutch Wave.
De deelnemers starten zondag gezamenlijk met de trein naar Londen, waar bij aankomst een interactieve VPRO-game wordt gepresenteerd. Het programma in Londen bevat dagelijkse ontbijtsessies met prominente sprekers, exclusieve meetups, behind-the-screens tours en avondprogramma’s. Een greep uit de hoogtepunten: Dutch & Danish speeddating, een meet-up bij UK House, een CMO-lunch georganiseerd door Bima en een ontbijtsessie met Peter Skillman, Design Director van Philips.
Ook ‘s avonds staat er veel op het programma, met events bij onder andere Belgium House, MassiveMusic en de British Music Embassy. Op dinsdag 3 juni organiseert New Dutch Wave samen met EIT Culture, Gemeente Amsterdam en ROM Utrecht een eigen evenement, met onder anderen futurist Karen Palmer op het podium.
De handelsmissie wordt ondersteund door Bert Hagendoorn, die Nederlandse bureaus hielp bij het organiseren van bezoeken aan gerenommeerde Londense bureaus als Ustwo, Protein, Monks en Dept.
Suzanne Visser van stichting Dutch Digital Design benadrukt het belang van samenwerking: ‘Wat deze missie bijzonder maakt, is de samenwerking tussen bureaus, merken en makers. Juist die kruisbestuiving zorgt ervoor dat we als Nederlandse creatieve industrie niet alleen meebewegen met verandering, maar ook richting geven aan de toekomst.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Laatste Nieuws
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
- KLM lanceert nieuw werkgeversmerk... 19-06-2025
- KFC kiest voor lokale kracht met... 18-06-2025
- [onderzoek] Bijna helft van... 18-06-2025
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation