Nederlandse creatieve top reist af naar SXSW London

Nederlandse creatieve top reist af naar SXSW London
  • Bureaus
  • 26 mei 2025 @ 18:19
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tijdens de eerste Europese editie van SXSW London is Nederland groots vertegenwoordigd met ruim 200 creatieven, merken en bureaus. Vijftig van hen nemen deel aan de volledig uitverkochte handelsmissie van New Dutch Wave, in samenwerking met stichting Dutch Digital Design.

De missie draait om kennisdeling, internationale netwerkvorming en het versterken van het innovatieve imago van Nederland. ‘Met deze missie laten we zien dat Nederland niet alleen creatief is, maar zich ook inzet om connecties te leggen en langdurige creatieve en zakelijke verbindingen met een internationaal netwerk te maken’, aldus Linda Holleman van New Dutch Wave.

De deelnemers starten zondag gezamenlijk met de trein naar Londen, waar bij aankomst een interactieve VPRO-game wordt gepresenteerd. Het programma in Londen bevat dagelijkse ontbijtsessies met prominente sprekers, exclusieve meetups, behind-the-screens tours en avondprogramma’s. Een greep uit de hoogtepunten: Dutch & Danish speeddating, een meet-up bij UK House, een CMO-lunch georganiseerd door Bima en een ontbijtsessie met Peter Skillman, Design Director van Philips.

Ook ‘s avonds staat er veel op het programma, met events bij onder andere Belgium House, MassiveMusic en de British Music Embassy. Op dinsdag 3 juni organiseert New Dutch Wave samen met EIT Culture, Gemeente Amsterdam en ROM Utrecht een eigen evenement, met onder anderen futurist Karen Palmer op het podium.

De handelsmissie wordt ondersteund door Bert Hagendoorn, die Nederlandse bureaus hielp bij het organiseren van bezoeken aan gerenommeerde Londense bureaus als Ustwo, Protein, Monks en Dept.

Suzanne Visser van stichting Dutch Digital Design benadrukt het belang van samenwerking: ‘Wat deze missie bijzonder maakt, is de samenwerking tussen bureaus, merken en makers. Juist die kruisbestuiving zorgt ervoor dat we als Nederlandse creatieve industrie niet alleen meebewegen met verandering, maar ook richting geven aan de toekomst.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken