EY versterkt employer brand met campagne Zeker en vrij

EY versterkt employer brand met campagne Zeker en vrij
  • Bureaus
  • 28 mei 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na een versterkte focus op het merk richting (potentiële) klanten, richt EY zich nu op een volgende stap: de lancering van een nieuw werkgeversmerk dat EY als werkgever sterk en onderscheidend positioneert.

De timing van deze stap helpt EY naar eigen zeggen om op meerdere fronten zichtbaar, herkenbaar en relevant te zijn. Letteke Vullinghs en Chloé van der Made, Employer Branding specialisten bij EY: 'Voor onze employer branding campagne zijn we samen met ons bureau Neew op zoek gegaan naar een herkenbaar, realistisch en uitnodigend beeld van het werken bij EY. Uiteraard met de bredere merkgedachte als uitgangspunt, maar verder toegespitst op de interne organisatie.'

'Vertrouwen is de one word proposition van EY, zowel intern als extern', vertelt Timon Zijderlaan, Lead Creative bij Neew aan MarketingTribune. 'Voor het werkgeversmerk hebben we gekeken naar de ingrediënten die leiden tot vertrouwen: zekerheid en vrijheid. Want iedereen herkent het wel; je kan pas echt de beste versie van jezelf worden als je de zekerheid voelt van een sterk team, duidelijke opdrachten, groeimogelijkheden, et cetera. én de vrijheid om daar op een manier invulling aan te geven die het beste bij jou past.'..



Die twee cruciale ingrediënten staan daarom centraal in deze campagne, die qua topics flexibel is opgezet om verschillende doelgroepen aan te spreken. Van net afgestudeerden tot senior professionals voor diverse afdelingen binnen EY.

Vanaf deze week is de campagne te zien via OOH, digitale en sociale media en print.

Credits

Verantwoordelijken bij EY: Letteke Vullinghs, Chloé van der Made, Maarten Lintsen en Renate Steenbergen
Creative Agency: Neew
Creative Lead: Timon Zijderlaan
Creatives: Glenn van den Herrewegen & Lukas Vos
Strategy Lead: Ruben Beijer
Account Director: Marleen Zwolsman
Production Agency: Hamlet
Director: Willem Volkers
Photographer: Jef Boes
Executive producer: Mathias Kerner
Media: UM Media / Mr. Work

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken