De winnaars van AMMA Awards 2025
- Media
- 22 mei 2025 @ 22:55
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 mei 2025 @ 22:55
- Kel Koenen
Tijdens een feestelijke avond in een uitverkocht Koninklijk Theater Tuschinski zijn donderdagavond de AMMA Awards 2025 uitgereikt. De 26e editie van de Annual Masters in Media Awards kende dertien winnaars, verdeeld over vier vakdomeinen. Grote winnaar is GroupM met vier awards voor campagnes van Tempo-Team, KPN en Adidas.
KPN werd door de jury uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar, mede dankzij de campagne ‘een stukje van mij’, onderdeel van de #beterinternet-strategie. ‘KPN toont creatieve lef, maatschappelijke relevantie en een slimme mix van owned, earned, paid en newsroom-aanpak’, aldus het juryrapport.
Andere opvallende winnaars waren OMD, dat werd bekroond tot Bureau van het Jaar, en FD Mediagroep, dat zich Media-Exploitant van het Jaar mag noemen. Max Hochstenbach (Mediahuis) werd verkozen tot YIM Talent van het Jaar.
OMD
FD Mediagroep
Max Hochstenbach
Mens én technologie centraal
In het openingswoord benadrukten Angelique Schreuders (voorzitter AMMA-commissie) en Maiko Valentijn (vicevoorzitter VIA) dat de sector zich midden in een maatschappelijke en technologische transitie bevindt. ‘Nieuwe technologie, met name AI, beïnvloedt vrijwel elk aspect van ons werk’, stelde Schreuders. ‘De winnende cases laten zien hoe menselijke creativiteit en technologische innovatie elkaar versterken.’ De organisatie blikt tevreden terug op een professionele editie waarin nadrukkelijk werd ingezet op landelijke spreiding en het betrekken van kleinere bureaus. Hoewel de meeste prijzen nog steeds naar grotere spelers gingen, spreekt de AMMA-commissie de ambitie uit om de awards volgend jaar nog toegankelijker te maken. ‘We willen dat de diversiteit van het vak ook op het podium zichtbaar is.’
Alle winnaars op een rij:
Beste Gebruik van Data en Technologie:
Dentsu Benelux x Gamma
Gamma's dataklus: "De glazen bol is verleden tijd"
Beste Performance door Media:
Dentsu Benelux x Albert Heijn
Van omzet naar multidimensionale omni-channel productwaarde: Hoe Albert Heijn en Dentsu data-gedreven grenzen blijven verleggen binnen performance strategieën
Partners: Google, Channable
Beste Research:
Stichting JIC Buitenreclame
BRO Next – Buiten in Beeld
Partners: Outreach, bvA, PMA, Ipsos I&O, ISBA Informatik Service-GmbH, DAT.mobility
Beste Inzet van een Medium:
Wavemaker x Tempo-Team
Het geluid van vakantie-werkplezier: Tempo-Team & Nesim zorgen met de leukste vakantiebanen voor werkplezier op YouTube
Partners: StudioM, Foxity
Beste Smart Impact:
We Agency x #artsenslaanalarm, Trimbos-instituut
Artsen breken in bij de media
Partners: The Committed Agency, Vapen #jouwkeuze, Studio Ei, Artsenfederatie KNMG, Alice Kroeze
Beste Media-innovatie:
IPG Mediabrands x Prénatal
De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert
Beste Content- en Engagementstrategie:
Mindshare x KPN
'Stukje van Mij' geeft slachtoffers een stem
Partners: Dentsu Creative, We Agency, Amp.Amsterdam, A Bigger Circle, HPB
Beste Collaboration:
EssenceMediacom x adidas
Hoe adidas na 20 jaar lokaal relevant wist te zijn voor Gen-Z tijdens het EK voetbal
Partners: De Stroom, StudioM
Beste Mediastrategie:
dentsu Benelux x Albert Heijn
Whamster! Hoe Last Christmas en Albert Heijn elkaar naar recordhoogte stuwden
Partners: TBWA\Neboko, Boomerang, MPG
Adverteerder van het Jaar:
KPN x Mindshare
#BeterInternet: een missie voor een socialer, veiliger en groener internet
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle
Media-exploitant van het Jaar:
FD Mediagroep
Bureau van het Jaar:
OMD
YIM Talent van het Jaar:
Max Hochstenbach
Mediahuis
Foto's: Nico Alsemgeest
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Max Hochstenbach wint YIM Talent Award23-05-2025
- De winnaars van AMMA Awards 202522-05-2025
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management