De winnaars van AMMA Awards 2025

De winnaars van AMMA Awards 2025
  • Media
  • 22 mei 2025 @ 22:55
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tijdens een feestelijke avond in een uitverkocht Koninklijk Theater Tuschinski zijn donderdagavond de AMMA Awards 2025 uitgereikt. De 26e editie van de Annual Masters in Media Awards kende dertien winnaars, verdeeld over vier vakdomeinen. Grote winnaar is GroupM met vier awards voor campagnes van Tempo-Team, KPN en Adidas.

KPN werd door de jury uitgeroepen tot Adverteerder van het Jaar, mede dankzij de campagne ‘een stukje van mij’, onderdeel van de #beterinternet-strategie. ‘KPN toont creatieve lef, maatschappelijke relevantie en een slimme mix van owned, earned, paid en newsroom-aanpak’, aldus het juryrapport.

Andere opvallende winnaars waren OMD, dat werd bekroond tot Bureau van het Jaar, en FD Mediagroep, dat zich Media-Exploitant van het Jaar mag noemen. Max Hochstenbach (Mediahuis) werd verkozen tot YIM Talent van het Jaar.

OMD

FD Mediagroep

Max Hochstenbach

Mens én technologie centraal
In het openingswoord benadrukten Angelique Schreuders (voorzitter AMMA-commissie) en Maiko Valentijn (vicevoorzitter VIA) dat de sector zich midden in een maatschappelijke en technologische transitie bevindt. ‘Nieuwe technologie, met name AI, beïnvloedt vrijwel elk aspect van ons werk’, stelde Schreuders. ‘De winnende cases laten zien hoe menselijke creativiteit en technologische innovatie elkaar versterken.’ De organisatie blikt tevreden terug op een professionele editie waarin nadrukkelijk werd ingezet op landelijke spreiding en het betrekken van kleinere bureaus. Hoewel de meeste prijzen nog steeds naar grotere spelers gingen, spreekt de AMMA-commissie de ambitie uit om de awards volgend jaar nog toegankelijker te maken. ‘We willen dat de diversiteit van het vak ook op het podium zichtbaar is.’

Alle winnaars op een rij:

Beste Gebruik van Data en Technologie:
Dentsu Benelux x Gamma
Gamma's dataklus: "De glazen bol is verleden tijd"

Beste Performance door Media:
Dentsu Benelux x Albert Heijn
Van omzet naar multidimensionale omni-channel productwaarde: Hoe Albert Heijn en Dentsu data-gedreven grenzen blijven verleggen binnen performance strategieën
Partners: Google, Channable

Beste Research:
Stichting JIC Buitenreclame
BRO Next – Buiten in Beeld
Partners: Outreach, bvA, PMA, Ipsos I&O, ISBA Informatik Service-GmbH, DAT.mobility

Beste Inzet van een Medium:
Wavemaker x Tempo-Team
Het geluid van vakantie-werkplezier: Tempo-Team & Nesim zorgen met de leukste vakantiebanen voor werkplezier op YouTube
Partners: StudioM, Foxity

Beste Smart Impact:
We Agency x #artsenslaanalarm, Trimbos-instituut
Artsen breken in bij de media
Partners: The Committed Agency, Vapen #jouwkeuze, Studio Ei, Artsenfederatie KNMG, Alice Kroeze

Beste Media-innovatie:
IPG Mediabrands x Prénatal
De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert

Beste Content- en Engagementstrategie:
Mindshare x KPN
'Stukje van Mij' geeft slachtoffers een stem
Partners: Dentsu Creative, We Agency, Amp.Amsterdam, A Bigger Circle, HPB

Beste Collaboration:
EssenceMediacom x adidas
Hoe adidas na 20 jaar lokaal relevant wist te zijn voor Gen-Z tijdens het EK voetbal
Partners: De Stroom, StudioM

Beste Mediastrategie:
dentsu Benelux x Albert Heijn
Whamster! Hoe Last Christmas en Albert Heijn elkaar naar recordhoogte stuwden
Partners: TBWA\Neboko, Boomerang, MPG

Adverteerder van het Jaar:
KPN x Mindshare
#BeterInternet: een missie voor een socialer, veiliger en groener internet
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle

Media-exploitant van het Jaar:
FD Mediagroep

Bureau van het Jaar:
OMD

YIM Talent van het Jaar:
Max Hochstenbach
Mediahuis

 

Foto's: Nico Alsemgeest

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken