Big2's nieuwe album Hard Hout krijgt campagne

- Bureaus
- 23 mei 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 23 mei 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
SuperHeroes, gespecialiseerd in 'not boring campagnes', heeft de handen ineengeslagen met de iconische Nederlandse rapper Big2. Hij is bekend van het legendarische hiphopduo The Opposites en krijgt nu support voor de lancering van zijn nieuwe soloalbum Hard Hout.
Dit is niet zomaar een nieuwe release. Hard Hout is Big2’s krachtige terugkeer naar waar hij het allerbeste in is: rauwe, compromisloze rap. SuperHeroes omarmde deze back-to-basics filosofie met een campagne geïnspireerd op het gouden tijdperk van hiphop: de jaren 90, de periode waarin Big2 verliefd werd op het genre.
Een analoge foto van Big2 met zijn skateboard uit 1997 vormde het uitgangspunt voor de albumhoes. Om zijn muziek visueel kracht bij te zetten, kreeg elk nummer een eigen vormgeving. Alle illustraties zijn geïnspireerd op de beeldtaal van jaren 90 hiphop en skatescene, en vormen samen de basis voor een merchandiselijn (zie afbeelding boven).
'Alles aan Hard Hout is een ode aan de kunst van rap', zegt Cris Dijkman, Design Director bij SuperHeroes. 'We hebben een visuele wereld gecreëerd die die energie weerspiegelt: rauw, puur en onmiskenbaar hiphop.'
SuperHeroes ontwikkelde de creatieve richting en gaf vorm aan een unieke visuele identiteit.
Van het album-artwork tot een grootschalige outdoorcampagne door de stad, exclusieve merchandise drops en krachtige social content: elk contactmoment ademt volgens de campagnemakers 'jaren 90 hiphop' en vangt de sfeer van het tijdperk dat Big2’s artistieke visie vormde. Hard Hout is nu beschikbaar op alle grote streamingplatforms.
Over SuperHeroes Amsterdam
'SuperHeroes Amsterdam is een onafhankelijk creatief bureau met een ambitieuze missie: ‘To save the world from boring advertising’. Het bureau is behalve in Amsterdam ook gevestigd in New York en Singapore. SuperHeroes richt zich op jongvolwassenen en werkt voor klanten als Netflix, Polaroid, Hinge, MG Motor Europe, Lenovo, Mondelēz International, Inc., and more. Sinds 2024 is SuperHeroes een gecertificeerde B Corporation.'
(bron: SH)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
Laatste Nieuws
- Heineken kiest Hagens als... 20-06-2025
- Engie toont menselijk gezicht met... 20-06-2025
- VanMoof geeft nieuwe S6 filmische... 20-06-2025
- Kruidvat trapt zomer af met... 20-06-2025
- ‘Beweeg waar je bent’: Dreaver... 20-06-2025
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation