Big2's nieuwe album Hard Hout krijgt campagne

Big2's nieuwe album Hard Hout  krijgt campagne
  • Bureaus
  • 23 mei 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

SuperHeroes, gespecialiseerd in 'not boring campagnes', heeft de handen ineengeslagen met de iconische Nederlandse rapper Big2. Hij is bekend van het legendarische hiphopduo The Opposites en krijgt nu support voor de lancering van zijn nieuwe soloalbum Hard Hout.

Dit is niet zomaar een nieuwe release. Hard Hout is Big2’s krachtige terugkeer naar waar hij het allerbeste in is: rauwe, compromisloze rap. SuperHeroes omarmde deze back-to-basics filosofie met een campagne geïnspireerd op het gouden tijdperk van hiphop: de jaren 90, de periode waarin Big2 verliefd werd op het genre.

Een analoge foto van Big2 met zijn skateboard uit 1997 vormde het uitgangspunt voor de albumhoes. Om zijn muziek visueel kracht bij te zetten, kreeg elk nummer een eigen vormgeving. Alle illustraties zijn geïnspireerd op de beeldtaal van jaren 90 hiphop en skatescene, en vormen samen de basis voor een merchandiselijn (zie afbeelding boven).

'Alles aan Hard Hout is een ode aan de kunst van rap', zegt Cris Dijkman, Design Director bij SuperHeroes. 'We hebben een visuele wereld gecreëerd die die energie weerspiegelt: rauw, puur en onmiskenbaar hiphop.'


SuperHeroes ontwikkelde de creatieve richting en gaf vorm aan een unieke visuele identiteit.

Van het album-artwork tot een grootschalige outdoorcampagne door de stad, exclusieve merchandise drops en krachtige social content: elk contactmoment ademt volgens de campagnemakers 'jaren 90 hiphop' en vangt de sfeer van het tijdperk dat Big2’s artistieke visie vormde. Hard Hout is nu beschikbaar op alle grote streamingplatforms.

Over SuperHeroes Amsterdam
'SuperHeroes Amsterdam is een onafhankelijk creatief bureau met een ambitieuze missie: ‘To save the world from boring advertising’. Het bureau is behalve in Amsterdam ook gevestigd in New York en Singapore. SuperHeroes richt zich op jongvolwassenen en werkt voor klanten als Netflix, Polaroid, Hinge, MG Motor Europe, Lenovo, Mondelēz International, Inc., and more. Sinds 2024 is SuperHeroes een gecertificeerde B Corporation.'

(bron: SH)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken