Kruidvat en L’Oréal Groupe lanceren tijdelijk een inspirerend winkelconcept: Beauty Lab

Kruidvat en L’Oréal Groupe lanceren tijdelijk een inspirerend winkelconcept: Beauty Lab
  • Food-en-retail
  • 27 mei 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kruidvat en L’Oréal Groupe hebben de handen ineengeslagen voor de lancering van een nieuw en inspirerend winkelconcept genaamd Beauty Lab. Kruidvat is al jarenlang een grote speler in beauty en blijft deze positie verstevigen door het toevoegen van nieuwe beautymerken en -initiatieven.

Het realiseren van dit Beauty Lab samen met L’Oréal Groupe, ’s werelds grootste speler op het gebied van beauty, is één van deze initiatieven. Door slim gebruik te maken van kleur en licht in de winkelopstelling, worden shoppers op verrassende wijze door de winkel geleid langs alle beautyproducten en -tools. De Kruidvat winkel aan het Gelderlandplein 24 in Amsterdam is hiervoor gedurende vier weken getransformeerd tot een inspirerende beleving die voor iedereen toegankelijk is. In dit Beauty Lab zijn er bovendien aantrekkelijke promoties op L’Oréal Groupe merken binnen het Kruidvat assortiment.

Volop inspiratie voor shoppers 
De beleving start volgens de initiatoren al bij de etalage, waar kleur en licht de sfeer bepalen en de klant meenemen op een inspirerende route door de winkel. Langs verschillende creatieve displays, ontdek je als shopper diverse beautyproducten en -tools. De inspiratie begint op de etalageschermen met de meest trendy user-generated content. Bij binnenkomst treffen klanten de bestsellers van dit moment. Het Maybelline Teddy Tint Filter helpt shoppers om uit te vinden welk lipproduct het beste bij hen past. De Serum Bar en UV Bar bieden respectievelijk educatie over het gebruik van skincare en uv-filters om de juiste keuze te kunnen maken. Bij het Refill Station kunnen klanten hun favoriete shampoo van Garnier en L’Oréal Paris bijvullen. Er is ook een speciaal L’Oréal Paris Men Expert gedeelte waarin specifieke aandacht is voor mannenbeauty. Het Beauty Meepakkers concept faciliteert de klant leuke beautyproducten voor een klein prijsje. Door de winkel heen worden shoppers geïnspireerd met vele beautyvisuals. Kortom, een vernieuwende manier om kennis te maken met skincare, haarverzorging en make-up.

Tijdelijke proeftuin
Beauty Lab fungeert voor Kruidvat en L’Oréal Groupe als een tijdelijke, inspirerende proeftuin waarin nieuwe concepten en winkelervaringen worden getest. Deze experimenterende aanpak draagt bij aan de voortdurende ontwikkeling en verbetering van het assortiment en de klantbeleving binnen de Kruidvat winkelformule. Het sluit aan bij het doel om beauty toegankelijk, verrassend en inspirerend te maken voor iedereen. Klanten worden geïnformeerd over Beauty Lab via de inzet van CRM, social media en een
influencer event. De merken die tijdens Beauty Lab worden gepresenteerd zijn: L'Oréal Paris, Maybelline, Garnier, NYX Professional Makeup en L’Oréal Paris Men Expert. De pop-up zaak is t/m 22 juni 2025 open. Adres Beauty Lab Kruidvat winkel: Gelderlandplein 24, Amsterdam.

beeld: Kruidvat

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken