GroupM omgedoopt in WPP Media

- Media
- 30 mei 2025 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 30 mei 2025 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Het recent nog tijdens de Amma’s fors bekroonde GroupM heeft een nieuwe naam gekregen: WPP Media. WPP Media is verbonden via WPP Open van de grote bureaugroep WPP en verenigt media-, data- en productiemogelijkheden om adverteerders grootschalige creatieve personalisatie te bieden.
WPP versterkt hiermee naar eigen zeggen haar positie als ‘toonaangevend marketingdienstverlener voor het intelligente tijdperk met de lancering van haar AI-gestuurde mediabedrijf, WPP Media.’ In Amsterdam is het conglomeraat al enkele jaren actief vanaf een enorme hub aan de Amstel vlakbij de Berlagebrug.
Als reactie op de groeiende vraag van marketeers naar volledig geïntegreerde mogelijkheden vervangt WPP Media ‘GroupM’ nu als naam voor WPP's wereldwijde mediabedrijf, legt het management uit. WPP Media beheert inmiddels meer dan $ 60 miljard aan jaarlijkse media-investeringen en werkt samen met meer dan 75% van 's werelds toonaangevende adverteerders in meer dan 80 markten. ‘Onze bureaus Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom blijven klanten voorzien van toegewijde teams als merken binnen WPP Media, waarbij gebruik wordt gemaakt van gemeenschappelijke mogelijkheden, technologie en ondersteunende functies.’
WPP Media is naadloos verbonden met WPP's bredere wereldwijde agentschapsnetwerken en -capaciteiten via WPP Open – WPP's AI-gestuurde marketingsysteem – en creëert daarmee het meest geavanceerde platform in de branche voor geschaalde en geïntegreerde creatieve, productie-, data-, commerciële en gepersonaliseerde mediadiensten, zo belooft de corporate website sinds vandaag. ‘WPP Open wordt ondersteund door een jaarlijkse investering van £ 300 miljoen en partnerschappen met toonaangevende AI-bedrijven.’
Brian Lesser, CEO van WPP Media, vult aan: ‘Consumenten verwachten nu al dat reclame relevant en boeiend is en dat koopervaringen naadloos verlopen; die verwachtingen zullen in het tijdperk van AI alleen maar toenemen. WPP Media is gebouwd voor een wereld waarin media overal en in alles aanwezig is. Door te investeren in ons AI-gestuurde product, ons aanbod te integreren met data en technologie en onze mensen te voorzien van toekomstgerichte vaardigheden, helpen we onze klanten om voorop te blijven lopen in het snel veranderende consumentengedrag en de grenzeloze groeimogelijkheden te benutten die AI zal creëren.’
Het nieuwe portfolio van WPP Media moet klanten in staat stellen om media, data en productie te verenigen en hun eigen, verdiende, gedeelde en betaalde activiteiten holistisch te beheren om personalisatie op schaal te leveren. De diensten van het bedrijf worden verder uitgebreid met toonaangevende connected commerce en geavanceerde meet- en analysemogelijkheden, aldus WPP Media. Meer info is te vinden op WPP Media en volgens Lesser is die link tevens een mogelijkheid om de nieuwe merkidentiteit van WPP Media te ontdekken. .

beeld: WPP Media
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

