[onderzoek] Uitmuntende klanttevredenheid voor Treinreiswinkel en Natuurhuisje

[onderzoek] Uitmuntende klanttevredenheid voor Treinreiswinkel en Natuurhuisje
  • Algemeen
  • 4 jun 2025 @ 04:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

De vakantieplatformen Treinreiswinkel en Natuurhuisje genieten de hoogste klanttevredenheid. HotelSpecials en Agoda blijven juist achter. Nederlanders van 35 tot en met 49 jaar zijn tevredener dan 50-plussers. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope (N=5.200 Nederlanders).

Treinreiswinkel hoogste score
De Europese NPS (Net Promoter Score, red.) meet de klanttevredenheid van online boekers. De gemiddelde NPS van een vakantieplatform is +56. Acht platformen scoren daarboven, elf daaronder. Treinreiswinkel behaalt met +78 de hoogste score. Kort daarop volgt Natuurhuisje met een NPS van +75. Verder maken Micazu (+71), BungalowSpecials (+69) en Airbnb (+68) de top vijf compleet.

HotelSpecials en Agoda scoren laag
Alle vakantieplatformen hebben een positieve NPS. HotelSpecials en Agoda scoren het laagst op klanttevredenheid. HotelSpecials staat onderaan met een NPS van +19, gevolgd door Agoda met +34. Verder hebben Tripadvisor (+40), Belvilla (+45) en D-reizen (+47) ook een relatief lage NPS.

35- tot en met 49-jarigen geven hogere NPS
De gemiddelde NPS onder online boekers tussen de 35 en 49 jaar oud is +60. Dat is significant hoger dan de gemiddelde NPS onder boekers van 50 jaar of ouder (+53). De groep 18- tot en met 34-jarigen geeft gemiddeld een NPS van +57, melden de onderzoekers.

Over Multiscope
'Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen. De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor vakantieplatformen. In het onderzoek zijn 5.173 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.'

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken