Verantwoord naar huis: AB InBev en Uber bieden 30 procent korting op terugrit

Verantwoord naar huis: AB InBev en Uber bieden 30 procent korting op terugrit
  • Food-en-retail
  • 4 jun 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bierbrouwerij AB InBev Nederland en mobiliteitsplatform Uber lanceren vandaag de campagne 'Als je drinkt, rijd dan niet'. Met deze samenwerking willen zij mensen bewust maken van het belang om niet te rijden na het drinken van alcohol.

Met promocodes op Uber-ritten bieden ze volgens de initiatorenuitgaande consumenten een laagdrempelige manier om verantwoord thuis te komen na een avond uitgaan.

Van 2 juni tot en met 1 september 2025 ontvangen bezoekers van deelnemende horecazaken een promotie van 30% op een Uber-rit naar huis (maximaal €10). De promotie is beschikbaar via QR-codes op bierviltjes, posters en tafelkaarten bij verschillende horecazaken. Ook via social media kunnen mensen eenvoudig een promotiecode verkrijgen. Deze actie sluit aan bij de gedeelde missie van AB InBev en Uber: voorkomen dat mensen onder invloed achter het stuur stappen, door direct een laagdrempelig en verantwoord alternatief te bieden.

'Als brouwer van onder andere Bud, Corona, Leffe en Tripel Karmeliet willen we mensen bij elkaar brengen om mooie momenten met elkaar te beleven in een cultuur van verantwoord genieten. Dit doen we niet alleen door te blijven investeren in onze alcoholvrije alternatieven, maar ook via acties zoals deze, want elke ervaring met bier moet een positieve zijn. Door samen te werken met Uber, bieden we een concrete oplossing', aldus Jasper Kessels, algemeen directeur van AB InBev Nederland.

De samenwerking past naar eigen zeggen 'perfect' binnen AB InBev’s wereldwijde ‘Smart Drinking’-initiatieven, die inzetten op gedragsverandering, het vergroten van bewustwording en het bieden van praktische oplossingen, zoals alcoholvrije alternatieven en samenwerkingen met externe partners.

'Veiligheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. Met veiligheidsvoorzieningen in de app – zoals het delen van je rit met vrienden of familie en de selfie check die chauffeurs regelmatig moeten doen zodat we zeker weten dat de juiste chauffeur achter het stuur zit – zorgen we ervoor dat mensen veilig thuiskomen, ook na een avondje uit', verrtelt Maurits Schönfeld, directeur Noord-Europa bij Uber aan MarketingTribune, 'Samen maken we het mensen makkelijk om verantwoord thuis te komen.'

*Voorwaarden van toepassing.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken