Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap

Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap
  • Food-en-retail
  • 4 jun 2025 @ 16:49
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Alpro lanceert de campagne ‘Haal meer uit elke hap’ om consumenten te helpen makkelijker gevarieerd en gezond te eten. De campagne speelt in op de toenemende behoefte aan duidelijkheid over voedingswaarden.

De plantaardige variaties op yoghurt van Alpro bevatten vijf essentiële voedingsstoffen en maken dit direct zichtbaar via een nieuw, groen verpakkingslabel. ‘Veel mensen willen gezonder eten, maar raken verstrikt in tegenstrijdige adviezen of ingewikkelde etiketten’, stelt Alpro.

Met het nieuwe label ‘5 essentiële nutriënten’ – zichtbaar op de voorkant van de verpakking – kunnen consumenten in één oogopslag zien welke voedingsstoffen ze binnenkrijgen. Op de zijkant van de verpakking worden de specifieke nutriënten benoemd, zoals eiwitten, calcium, vitamine D2 en B12.

De campagne sluit aan bij adviezen van de Gezondheidsraad, die pleit voor een voedingspatroon met 60% plantaardige en 40% dierlijke eiwitten. ‘De overstap naar meer plantaardig is niet alleen gezonder, maar ook duurzamer’, aldus Alpro. De fabrikant wil met deze campagne bijdragen aan een flexitarische levensstijl en verwacht later dit jaar ook andere productcategorieën van het label te voorzien.

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken