Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap

- Food-en-retail
- 4 jun 2025 @ 16:49
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 jun 2025 @ 16:49
- Kel Koenen
Alpro lanceert de campagne ‘Haal meer uit elke hap’ om consumenten te helpen makkelijker gevarieerd en gezond te eten. De campagne speelt in op de toenemende behoefte aan duidelijkheid over voedingswaarden.
De plantaardige variaties op yoghurt van Alpro bevatten vijf essentiële voedingsstoffen en maken dit direct zichtbaar via een nieuw, groen verpakkingslabel. ‘Veel mensen willen gezonder eten, maar raken verstrikt in tegenstrijdige adviezen of ingewikkelde etiketten’, stelt Alpro.
Met het nieuwe label ‘5 essentiële nutriënten’ – zichtbaar op de voorkant van de verpakking – kunnen consumenten in één oogopslag zien welke voedingsstoffen ze binnenkrijgen. Op de zijkant van de verpakking worden de specifieke nutriënten benoemd, zoals eiwitten, calcium, vitamine D2 en B12.
De campagne sluit aan bij adviezen van de Gezondheidsraad, die pleit voor een voedingspatroon met 60% plantaardige en 40% dierlijke eiwitten. ‘De overstap naar meer plantaardig is niet alleen gezonder, maar ook duurzamer’, aldus Alpro. De fabrikant wil met deze campagne bijdragen aan een flexitarische levensstijl en verwacht later dit jaar ook andere productcategorieën van het label te voorzien.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Respondenten BvA -onderzoek: 'retailmedia moet volwassen worden'
- Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea Insurance met rapper Ice-T
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Kruidvat en L’Oréal Groupe lanceren tijdelijk een inspirerend...
- Heineken en bureau LePub steunen bijgelovige fans
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
- Marktbakker 't Stoepje promoot 'Warm... 05-06-2025
- Alpro helpt met voedingsstoffen in... 04-06-2025
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje... 04-06-2025
- Verantwoord naar huis: AB InBev en... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management