Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea Insurance met rapper Ice-T

Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea Insurance met rapper Ice-T
  • Food-en-retail
  • 2 jun 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Lipton Ice Tea en creatief bureau TBWA\Neboko lanceren vandaag de Ice Tea Insurance: een zomercampagne waarin consumenten een gratis Lipton Ice Tea kunnen claimen als ze op het terras een andere ijsthee geserveerd krijgen. Rapper en acteur Ice-T is het gezicht van de campagne.

Met zijn iconische status als ‘the OG’ slaat hij de handen ineen met Lipton Ice Tea om te onderstrepen dat er maar één échte originele ijsthee is.

De campagne wil inspelen op een herkenbare horeca-ergernis: uit recent onderzoek van YouGov blijkt dat 44% van de horecabezoekers weleens een ander drankje krijgt dan verwacht. Meestal gaat het om een ander merk dan besteld. Vooral bij ijsthee is de merkverwachting hoog: 81% van de regelmatige ijstheebestellers gaat ervan uit dat ze Lipton Ice Tea krijgen.

'Wanneer je een ijsthee bestelt in de horeca, krijg je niet altijd een Lipton Ice Tea, waardoor soms teleurstelling ontstaat', zegt Manon Lanckneus, Senior Brand Manager van Lipton Ice Tea Benelux. “Met deze actie willen we niet alleen terrasbezoekers helpen, maar ook het belang van merkvoorkeur onder de aandacht brengen bij de horeca in Nederland en België.'

De boodschap is: 'Lipton Ice Tea is de original, de O.G.. En gelukkig denkt Ice-T daar ook zo over!' Bekijk de film hieronder.



TBWA\NEBOKO vertaalde de insights van het theemerk naar een cultureel relevant concept dat de gevestigde positie van Lipton als dé Original Ice Tea wil benadrukken. De fictieve ‘verzekering’ biedt consumenten een luchtige oplossing voor hun teleurstelling én herinnert horeca en gasten eraan dat Lipton voor velen de standaard is.

De keuze voor Ice-T als gezicht van de campagne is geen toeval. Met zijn invloedrijke album O.G. Original Gangster uit 1991 en zijn status als pionier binnen de hiphopcultuur, belichaamt hij het begrip 'original'. Door hem te koppelen aan Lipton ontstaat een samenwerking waarin twee originals elkaar versterken.

'We bedachten de Ice Tea Insurance voor iedereen die geen originele Lipton Ice Tea krijgt', vult Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\Neboko aan. 'En wie kan dat beter uitleggen dan de andere originele Ice-T? We vroegen de legendarische rapper en acteur, en hij was direct enthousiast over het idee. Niet veel later stonden we op de set in Nederland met de OG uit de hiphopscene.'

Zomer 2025 wordt de campagne breed uitgerold via OLV, social media, OOH, influencers, horeca en diverse andere mediakanalen in Nederland en België. Terrasbezoekers die deze zomer een andere ijsthee geserveerd krijgen dan Lipton Ice Tea, kunnen via Liptoniceteainsurance.nl kijken hoe ze een gratis Lipton Ice Tea kunnen ontvangen ter compensatie, tippen marketeers en bureau nog enthousiast.

Credits
opdrachtgever: Lipton Benelux
bureau: TBWA\Neboko & TBWA\België
regisseur: Max Barden
roductie: Czar Amsterdam
postprodcutie: Editors Amsterdam, Storm en Make Sound
mediabureau: Mindshare NL & BE

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken