Trekpleister benadrukt mentale gezondheid in nieuwe campagne

- Bureaus
- 2 jun 2025 @ 06:15
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2025 @ 06:15
- Kel Koenen
Trekpleister lanceert op 2 juni haar nieuwe merkfilm 'De kracht van aandacht', waarin de nadruk ligt op mentale gezondheid en het belang van tijd voor jezelf. In de campagne speelt merkkarakter Aaf opnieuw de hoofdrol.
De buurtdrogist speelt met deze campagne in op de uitkomsten van recent onderzoek onder Nederlanders van 30 jaar en ouder. Daaruit blijkt dat 60% meer tijd aan anderen besteedt dan aan zichzelf, terwijl 55% ‘tijd voor jezelf’ als een luxe ervaart. Ruim de helft geeft bovendien aan gelukkiger te zijn als ze vaker bewust aandacht aan zichzelf zouden besteden.
‘Aandacht voor je gezondheid is bij Trekpleister heel belangrijk’, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson. ‘Steeds vaker speelt ook de mentale gezondheid een rol voor het algehele welzijn. Met deze campagne willen we mensen aanmoedigen én ondersteunen om ruimte te maken voor zichzelf.’
Bekijk de commercial hieronder:
In de commercial verrassen klanten hun vertrouwde medewerker Aaf – die altijd voor anderen klaarstaat – met een attent cadeautje op haar fiets. Een reminder dat ook zij weleens aan zichzelf mag denken.
De campagne wordt breed uitgerold via tv, online, in de winkels en op sociale media. Trekpleister organiseert ook een winactie en lanceert een ontspannende Spotify-playlist. De boodschap sluit aan bij de Week van de Mentale Gezondheid, die loopt van 2 tot en met 7 juni.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DDB Amsterdam, WhooHoo! en EssenceMediacom.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
- 63ste 'Even Apeldoorn bellen' commercial live
- JongeHonden kopen geen Cannes-tickets en organiseren Gap Year
- Social Deal Wellness eerste nieuwe film Bald Jackal Agency
- Rosewood lanceert eerste AI-dogfluencer van Nederland: ‘zonder...
- War Child activeert voorbijgangers met doneerbushokje op...
Laatste Nieuws
- Digitale Museumkaart krijgt frisse... 03-06-2025
- Odido roept op: ‘Gebruik je stem’03-06-2025
- Intertoys brengt dino’s tot leven... 02-06-2025
- Effie Awards 2025 van start: drie... 02-06-2025
- Trekpleister benadrukt mentale... 02-06-2025
- (Snelle) taxi voor iedereen02-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management