Trekpleister benadrukt mentale gezondheid in nieuwe campagne

Trekpleister benadrukt mentale gezondheid in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 2 jun 2025 @ 06:15
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

​Trekpleister lanceert op 2 juni haar nieuwe merkfilm 'De kracht van aandacht', waarin de nadruk ligt op mentale gezondheid en het belang van tijd voor jezelf. In de campagne speelt merkkarakter Aaf opnieuw de hoofdrol.

De buurtdrogist speelt met deze campagne in op de uitkomsten van recent onderzoek onder Nederlanders van 30 jaar en ouder. Daaruit blijkt dat 60% meer tijd aan anderen besteedt dan aan zichzelf, terwijl 55% ‘tijd voor jezelf’ als een luxe ervaart. Ruim de helft geeft bovendien aan gelukkiger te zijn als ze vaker bewust aandacht aan zichzelf zouden besteden.

‘Aandacht voor je gezondheid is bij Trekpleister heel belangrijk’, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij AS Watson. ‘Steeds vaker speelt ook de mentale gezondheid een rol voor het algehele welzijn. Met deze campagne willen we mensen aanmoedigen én ondersteunen om ruimte te maken voor zichzelf.’

Bekijk de commercial hieronder:



In de commercial verrassen klanten hun vertrouwde medewerker Aaf – die altijd voor anderen klaarstaat – met een attent cadeautje op haar fiets. Een reminder dat ook zij weleens aan zichzelf mag denken.

De campagne wordt breed uitgerold via tv, online, in de winkels en op sociale media. Trekpleister organiseert ook een winactie en lanceert een ontspannende Spotify-playlist. De boodschap sluit aan bij de Week van de Mentale Gezondheid, die loopt van 2 tot en met 7 juni.

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met DDB Amsterdam, WhooHoo! en EssenceMediacom.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken