Albert Heijn introduceert hamstergezin

- Food-en-retail
- 2 jun 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Op de kleintjes letten krijgt een nieuwe dimensie bij Albert Heijn. Het bekende hamsterkoppel uit de campagne krijgt er maar liefst acht nieuwe gezinsleden bij: drie kleuters, drie peuters en twee piepkleine babyhamstertjes.
Het stel is volgens de retailketen dolgelukkig – en een tikje overrompeld – door de komst van hun grote, kleine hamsterfamilie. 'Luiers, melkflesjes, mini-winkelwagentjes… het huis staat op z’n kop. En; natuurlijk doen ze ook voor het eerst samen boodschappen. Om deze bijzondere mijlpaal te vieren, zijn er vanaf 2 juni 2025 speciale hamster-tompoucen verkrijgbaar in de winkel.'
Het vrolijke gezin staat centraal in een nieuwe campagne, met onder meer een tv-commercial en video van Albert Heijn en vormt het hart van een extra grote editie van de Hamsterweken, kondigt het marketingteam aan aan. 'Klanten profiteren dan van 2.000 producten 2e gratis, twee keer zoveel als normaal en de Bonusfolder is omgedoopt tot de Hamsterkrant, in extra groot formaat en boordevol voordeel.'
'Onze hamsters zijn al ruim twintig jaar niet weg te denken uit onze campagnes én geliefd bij klanten en collega’s,’ zegt Johan Van Der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.
Van Der Zanden vervolgt: ‘Het hamstergezin is uitgebreid en in deze nieuwe commercial doen ze voor het eerst samen boodschappen. Met het nieuwe hamstergezin geven we de vertrouwde campagne een frisse impuls. Ook deze zomer en later dit jaar, zullen ze weer te zien zijn in een leuke serie van commercials.’
De hamsters van Albert Heijn zijn intussen inderdaad al 22 jaar geworden, met uitzondering van de nieuwste lichting. Hiermee zijn ze een van de langst lopende brand characters in de Nederlandse marcom en meermaals (zoals pas nog de 'Whamster') bekroond met Gouden Loekies, Accenten en effectiviteitsprijzen. Lees hier meer over hun geschiedenis terug op MarketingTribune.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- TBWA\
- directeur marketing & communicatie
- marketing
- brand character
- Hamsterkrant
- hamstergezin
- 2e gratis
- Johan van der Zanden
- Albert Heijn
- Op de kleintjes letten
- Hamsterweken
- merk
- Bonusfolder
- winkel
- retailmedia
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- [column] Waarom communicatie het verschil maakt in de...
- Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap
- [onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij...
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren - CMO Flower Farm
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van... 16-06-2025
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation