Albert Heijn introduceert hamstergezin

- Food-en-retail
- 2 jun 2025 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2025 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Op de kleintjes letten krijgt een nieuwe dimensie bij Albert Heijn. Het bekende hamsterkoppel uit de campagne krijgt er maar liefst acht nieuwe gezinsleden bij: drie kleuters, drie peuters en twee piepkleine babyhamstertjes.
Het stel is volgens de retailketen dolgelukkig – en een tikje overrompeld – door de komst van hun grote, kleine hamsterfamilie. 'Luiers, melkflesjes, mini-winkelwagentjes… het huis staat op z’n kop. En; natuurlijk doen ze ook voor het eerst samen boodschappen. Om deze bijzondere mijlpaal te vieren, zijn er vanaf 2 juni 2025 speciale hamster-tompoucen verkrijgbaar in de winkel.'
Het vrolijke gezin staat centraal in een nieuwe campagne, met onder meer een tv-commercial en video van Albert Heijn en vormt het hart van een extra grote editie van de Hamsterweken, kondigt het marketingteam aan aan. 'Klanten profiteren dan van 2.000 producten 2e gratis, twee keer zoveel als normaal en de Bonusfolder is omgedoopt tot de Hamsterkrant, in extra groot formaat en boordevol voordeel.'
'Onze hamsters zijn al ruim twintig jaar niet weg te denken uit onze campagnes én geliefd bij klanten en collega’s,’ zegt Johan Van Der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn.
Van Der Zanden vervolgt: ‘Het hamstergezin is uitgebreid en in deze nieuwe commercial doen ze voor het eerst samen boodschappen. Met het nieuwe hamstergezin geven we de vertrouwde campagne een frisse impuls. Ook deze zomer en later dit jaar, zullen ze weer te zien zijn in een leuke serie van commercials.’
De hamsters van Albert Heijn zijn intussen inderdaad al 22 jaar geworden, met uitzondering van de nieuwste lichting. Hiermee zijn ze een van de langst lopende brand characters in de Nederlandse marcom en meermaals (zoals pas nog de 'Whamster') bekroond met Gouden Loekies, Accenten en effectiviteitsprijzen. Lees hier meer over hun geschiedenis terug op MarketingTribune.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing
- Hamsterkrant
- Hamsterweken
- 2e gratis
- TBWA\
- Bonusfolder
- brand character
- Johan van der Zanden
- hamstergezin
- directeur marketing & communicatie
- merk
- Op de kleintjes letten
- retailmedia
- Albert Heijn
- winkel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Respondenten BvA -onderzoek: 'retailmedia moet volwassen worden'
- 100-jarig Remia maakt trip down memory lane
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Heineken en bureau LePub steunen bijgelovige fans
- Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea Insurance met rapper Ice-T
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl introduceert Supersupplementen... 04-06-2025
- Driehoek is het nieuwe vierkant:... 03-06-2025
- Consumenten beschuldigen Lay's van... 02-06-2025
- Albert Heijn introduceert hamstergezin02-06-2025
- Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea... 02-06-2025
- Heineken en bureau LePub steunen... 30-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management