Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk reageert

Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk reageert
  • Food-en-retail
  • 2 jun 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Producent PepsiCo verkoopt haar Lay's chips behalve in zakken nu ook in dozen. Op social media stromen veel negatieve reacties binnen. Met een 'Oh chips' advertentie reageert het merk nu. Slim?

Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie: naast de bekende chipszak kun je de aardappelschijfjes nu ook in duurdere dozen kopen, die milieuvriendelijker zouden zijn.

Consumenten vallen vooral over de voorziene prijsstijging van de doosverpakkingen van ongeveer 50%, constateert o.a. vakmedium VMT. Lay's ziet zich door alle commotie genoodzaakt met een consumentengericht crisis-PR plan te komen. Op Linkedin lopen de meningen hierover op zijn zachtst gezegd uiteen. Hier een korte bloemlezing van de reacties.

beeld: Mustafa Bashari / Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken