Effie Awards 2025 van start: drie nieuwe categorieën en een vernieuwde jury
.jpg)
- Bureaus
- 2 jun 2025 @ 09:51
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2025 @ 09:51
- Imke Walenberg
Met de zomer in zicht gaat traditiegetrouw ook het Effie-seizoen weer van start. De inschrijving voor de Effie Awards 2025 is officieel geopend. Wie dit jaar bewijst dat creativiteit en effectiviteit hand in hand gaan, maakt op 13 november kans op een Bronzen, Zilveren of Gouden Effie. Inzenden kan tot en met 26 augustus.
Tijdens EffieFest, het jaarlijkse kennisevent én de officiële aftrap, werd een frisse jury gepresenteerd. Namen als Kirsten Smits-van Heugten (Jumbo) en Charlotte Koeleman (Somention) onderstrepen de breedte van de nieuwe lichting. De jury is zoals altijd zorgvuldig samengesteld door de Effie-stuurgroep en bestaat uit een mix van bureaus, adverteerders, onderzoekers en onafhankelijke denkers. De volledige line-up is terug te vinden op effie.nl.
Wat dit jaar extra opvallend maakt, is de introductie van drie nieuwe categorieën: Employer Branding & Werving, Business-to-Business en Klantloyaliteit. 'We zien dat merken steeds gerichter inzetten op het aantrekken van talent, het bedienen van zakelijke doelgroepen en het versterken van klantrelaties,' aldus Henriette van Swinderen, directeur van de Bond van Adverteerders. 'Deze categorieën reflecteren waar het vak nú om draait.'
Effie Spreekuur
Om de kwaliteit van inzendingen te stimuleren, introduceert de organisatie ook iets nieuws: het Effie Spreekuur. Elke twee weken kunnen inzenders terecht bij vakexperts zoals Hans Middelhoek, Esther Overmars en Tim Claassen voor persoonlijk advies. Een welkom initiatief, zeker voor wie zich voor het eerst aan een case waagt.
Meer weten over de nieuwe categorieën, criteria en deelname? Kijk op www.effie.nl.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Laatste Nieuws
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
- KLM lanceert nieuw werkgeversmerk... 19-06-2025
- KFC kiest voor lokale kracht met... 18-06-2025
- [onderzoek] Bijna helft van... 18-06-2025
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation