Audify over de kracht van audio
.jpg)
- B2b
- 1 jun 2025 @ 08:22
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Nima Marketing Day
- 1 jun 2025 @ 08:22
- Imke Walenberg
In een wereld waar de visuele prikkels ons om de oren vliegen, is het tijd om... te luisteren. Aan het woord is Liedewij Hentenaar, directeur van Audify, dé brancheorganisatie voor audio in Nederland. Op Nima Marketing Day brengen zij een sessie onder het motto: 25 ideeën in 25 minuten. Geen lange verhandelingen, maar concrete inzichten die je direct kunt toepassen. En als iemand weet hoe je marketing letterlijk in de oren van je doelgroep krijgt, is zij het wel.
Audify is geen reclamebureau en geen mediaplatform. Wat dan wel? ‘Wij zijn de brancheclub van alle audiopartijen in Nederland’, vertelt Hentenaar. ‘Onze missie is helder: meer geluid in mediaplannen. Met de Audify Academy, awards, business cases en keiharde luisterdata van NMO zorgen we ervoor dat merken en bureaus audio slim én creatief inzetten.’
En daar is volgens haar nog een wereld te winnen. ‘Beeld is belangrijk, maar geluid is emotie en in een tijd waarin AI steeds meer werk uit handen neemt, blijft geluid misschien wel het meest menselijke aspect van je merk. Vraag blijft: hoe klinkt jouw merk?’
Een sessie die blijft hangen
Tijdens Nima Marketing Day pakken ze het net even anders aan. Geen PowerPoint-safari, maar een staccato-sessie waarin vijf audio-experts ieder vijf minuten het podium krijgen. Hentenaar: ‘Van podcastpower tot slimme herhaling, alles wat je hoort, kun je morgen gebruiken.’ En dat is meteen waarom je de sessie niet mag missen, benadrukt ze. ‘In 25 minuten vang je meer relevante inzichten dan in een maand vakliteratuur. Serieus. Als je audio nog niet serieus nam, dan wel na deze sessie. Want luisteren = geloven.’
Merken die nog stil zijn
Voor wie werkt Audify eigenlijk? ‘Voor alle merken, maar vooral voor de merken die tot nu toe stil zijn gebleven. Want: wie niet gehoord wordt, wordt niet onthouden. En geluid is zó’n krachtig merkbouwmiddel. Gelukkig ontdekken steeds meer FMCG’s dat. Denk aan merken die geur, smaak én geluid combineren tot een herkenbare, zintuiglijke beleving.’ Er zijn dus nog genoeg ‘stille’ merken die een audio boost kunnen gebruiken. ‘Wij zeggen: meer daarvan. Meer lef. Meer auditieve herkenbaarheid. Meer merken die weten hoe ze klinken.’
Academy + Awards = audiofeest
Naast de NMD-sessie is Audify druk bezig met nieuwe ontwikkelingen. ‘We brengen de Audify Academy nu ook live. Niet alleen klikken, maar ook écht klinken. Met mensen, geluid en interactie.’ De academy is hét kennisplatform op het gebied van audio, waarin je je als marketeer kunt verdiepen in alle facetten van geluid in merkcommunicatie en daar ook nog Nima-punten mee scoort.
En dan is er nog het jaarlijkse hoogtepunt: de Audify Awards. ‘Hét feestje voor iedereen die geloof heeft in audio, merkbouw en effectiviteit’, aldus Hentenaar. ‘Daar zie je pas echt hoe krachtig en creatief audio kan zijn als het goed wordt ingezet.’
Gut & Graph: de perfecte mix
Een veelgestelde vraag aan elke marketeer: is data belangrijker dan gevoel? Bij Audify geloven ze niet in kiezen. ‘Audio raakt het hart, maar we meten ook met precisie. Via NMO Luisteren kunnen we luistergedrag transparant volgen. Dus het is gut & graph bij ons. Emotie én bewijs. Zodat je zeker weet dat je campagne niet alleen goed klinkt, maar ook aantoonbaar werkt.’
tekst Imke Walenberg | fotografie Audify
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 21, 2025
- Spotta stapt in direct mail met nieuwe landelijke bezorgdienst
- Conversation Studio en House of Treats lanceren Premium Lens
- Slimme rebranding zet Fairphone op de kaart
- BBC Studios kiest voor samenwerking met Audiohuis
- ‘Retailmedia is niet alleen de groeistrategie voor merken,...
Laatste Nieuws
- BBC Studios kiest voor samenwerking... 05-06-2025
- Conversation Studio en House of... 03-06-2025
- ‘Retailmedia is niet alleen de... 02-06-2025
- Audify over de kracht van audio01-06-2025
- SmartRanking belicht de toekomst van... 01-06-2025
- Hoe Swiss Sense en Markteffect samen... 01-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management