KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024

KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
  • Bureaus
  • 5 jun 2025 @ 23:00
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tijdens een feestelijke uitreiking in Studio 21 zijn donderdagavond 5 juni de winnaars van de SAN Accenten 2024 bekendgemaakt. In een uitverkochte zaal mochten 44 campagnes uit twaalf categorieën een felbegeerd SAN Accent in ontvangst nemen.


SAN Voorzitter Marieke Jansen-Rentmeester (FrieslandCampina) met Eva Jinek

In een wervelende show, gehost door Eva Jinek, inclusief een spectaculair optreden van Hans Klok werden in sneltreinvaart de Accenten uitgereikt in de verschillende categorieen, afgewisseld door de uitreiking van de 'grote' ABC-accenten.


'Hoe dan?' is de meestgehoorde kreet in de zaal bij de show van Hans Klok

KPN kwam als grote winnaar uit de bus met vier accenten voor drie verschillende campagnes. De telecomgigant werd bovendien bekroond tot Adverteerder van het Jaar. Ondanks dat ze met de campagne 'Stukje van mij #beter internet' nationaal én internationaal al veel prijzen mochten ontvangen, is de SAN Accent Adverteerder van het Jaar dé kers op de taart!

'Fantastisch', is de eerste reactie van Dave Frauenfelder, VP Brand, MarCom & Sponsorships van KPN. 'Hier hadden we echt onze zinnen op gezet en deze winst maakt het helemaal compleet. We hebben er intern heel veel voor moeten doen om deze insteek verkocht te krijgen, maar dat betaalt zich nu allemaal uit. Ook met het bureau Dentsu Creative hebben we een waanzinnige weg afgelegd. Heel blij!'

Met de winst van KPN kwam de lach ook weer terug op de gezichten bij de tafels van Dentsu, waar ze eerder die avond de titel Bureau van het Jaar aan zich voorbij zagen gaan. Toch was er wel sprake van een zekere berusting bij Boris Nihom, CEO Dentsu Benelux. 'Er is natuurlijk altijd twee derde kans dat je het niet wint, maar je houdt toch altijd hoop. Dat gezegd hebbende ben ik enorm blij dat dít het jaar is van KPN. We hebben samen enorm veel successen geboekt met een fantastische campagne.

Bekijk hieronder het moment dat KPN tot winnaar wordt uitgeroepen:



TBWA\Neboko is gekroond tot Bureau van het Jaar, nadat ze de afgelopen jaar als nummer twee nét naast de hoofdprijs grepen. De ontlading was duidelijk zichtbaar bij CEO Rik Ledder en Chief Creative Officer Darre van Dijk. 'Waanzinnig!, was zijn eerste reactie. 'Ik had er tegenop gezien om de hele avond met dichtgeknepen billen van spanning op het verlossende moment te moeten wachten, maar dit is prachtig.'

Kruidvat kreeg de Consistent Accent toegekend en ook hier was de blijdschap heel groot. 'Een prachtige erkenning voor ons merk én het bewijs dat de door ons ingeslagen weg een succesvolle en consistente is', zei Brenda Smit, Director Marketing & Customer Experience. 'Maar er is meer to come: de nieuwe campagnes worden ook weer waanzinnig!'

Naast KPN wisten ook Albert Heijn, Axe, Bavaria, Bridgefund, Hak, Hema, Kruidvat, Toyota, Wolfbrothers en Zilveren Kruis elk twee accenten binnen te slepen. De diversiteit onder de winnende merken onderstreept volgens de jury ‘de breedte en kwaliteit van het Nederlandse marketingcommunicatielandschap’.

Bij de bureaus vielen DDB Amsterdam, Dentsu Creative, TBWA\Neboko en United Playgrounds (Fitzroy & Livewall) op, met ieder vier bekroningen. ‘Het is mooi om te zien dat creativiteit uit zoveel verschillende hoeken komt’, aldus de juryvoorzitter.

De aanmoedigingsprijs SAN New Kids on the Block Accent ging naar het jonge bureau Closed on Monday.

De volledige lijst met winnaars is te vinden op sanaccent.nl.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken