Picnic verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

Picnic verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
  • B2b
  • 6 jun 2025 @ 09:28
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Picnic is uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van marktonderzoeksbureau MarketResponse onder meer dan 6.000 consumenten. De online supermarkt scoorde gemiddeld een 8,27 en neemt daarmee de eerste plaats over van de Efteling, die de afgelopen twee jaar de ranglijst aanvoerde.

Volgens MarketResponse wordt Picnic vooral gewaardeerd vanwege de bereikbaarheid via app en chat, een gebruiksvriendelijke bestelervaring, een betrouwbaar bezorgproces en de vriendelijkheid van de bezorgers. Ook het snel oplossen van problemen en het nakomen van beloftes worden vaak genoemd door klanten.

Janneke Sloet van Oldruitenborgh, Customer Success Lead Nederland bij Picnic: ‘Ondanks het succes blijven we superkritisch, we gaan niet achteroverleunen. Sterker nog, elke vorm van waardering van klanten is een nog grotere motivatie om het nog beter te gaan doen.’

Top 3 per branche

De tweede plaats gaat naar attractiepark Toverland (8,26), dat voor het eerst voldoende beoordelingen ontving om mee te tellen. Rituals, winnaar in eerdere jaren, eindigde als derde met een 8,20. Bol behaalde een vierde plek met een 8,15 en kreeg de zogeheten Gouden Glimlach, een oeuvreprijs voor het bedrijf dat het vaakst in de top 10 stond sinds 2007.

De titel voor Klantvriendelijkste Bedrijf is uitgedeeld voor 9 branches en een categorie goede doelen. De top 3 per branche

Supermarkten

  1. Picnic
  2. Nettorama
  3. Sligro

Leisure

  1. Toverland
  2. Efteling
  3. Wildlands

Retail

  1. Rituals
  2. Bol
  3. Welkoop

Banken

  1. Regiobank
  2. SNS
  3. Rabobank

Openbaar vervoer

  1. Syntus
  2. Breng
  3. Qbuzz

Verzekeraars

  1. ZLM
  2. Univé
  3. DSW

Automotive

  1. Toyota
  2. Suzuki
  3. Nissan

Telecom

  1. Ben
  2. Simpel
  3. Belsimpel

Energie

  1. UnitedConsumers
  2. Essent
  3. Vattenfall

Goede Doelen

1. KiKa

1. CliniClowns

3. Leger des Heils

Recordaantal hoge beoordelingen

Het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland loopt sinds 2007 en is een initiatief van MarketResponse. Deelnemende bedrijven kunnen zich niet aanmelden; het onderzoek is volledig klantgestuurd en gebaseerd op eigen ervaringen. In totaal werden 116.000 beoordelingen verzameld over 390 organisaties.

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken