Picnic verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland

- B2b
- 6 jun 2025 @ 09:28
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 jun 2025 @ 09:28
- Tamara de Vos
Picnic is uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van marktonderzoeksbureau MarketResponse onder meer dan 6.000 consumenten. De online supermarkt scoorde gemiddeld een 8,27 en neemt daarmee de eerste plaats over van de Efteling, die de afgelopen twee jaar de ranglijst aanvoerde.
Volgens MarketResponse wordt Picnic vooral gewaardeerd vanwege de bereikbaarheid via app en chat, een gebruiksvriendelijke bestelervaring, een betrouwbaar bezorgproces en de vriendelijkheid van de bezorgers. Ook het snel oplossen van problemen en het nakomen van beloftes worden vaak genoemd door klanten.
Janneke Sloet van Oldruitenborgh, Customer Success Lead Nederland bij Picnic: ‘Ondanks het succes blijven we superkritisch, we gaan niet achteroverleunen. Sterker nog, elke vorm van waardering van klanten is een nog grotere motivatie om het nog beter te gaan doen.’
Top 3 per branche
De tweede plaats gaat naar attractiepark Toverland (8,26), dat voor het eerst voldoende beoordelingen ontving om mee te tellen. Rituals, winnaar in eerdere jaren, eindigde als derde met een 8,20. Bol behaalde een vierde plek met een 8,15 en kreeg de zogeheten Gouden Glimlach, een oeuvreprijs voor het bedrijf dat het vaakst in de top 10 stond sinds 2007.
De titel voor Klantvriendelijkste Bedrijf is uitgedeeld voor 9 branches en een categorie goede doelen. De top 3 per branche
Supermarkten
- Picnic
- Nettorama
- Sligro
Leisure
- Toverland
- Efteling
- Wildlands
Retail
- Rituals
- Bol
- Welkoop
Banken
- Regiobank
- SNS
- Rabobank
Openbaar vervoer
- Syntus
- Breng
- Qbuzz
Verzekeraars
- ZLM
- Univé
- DSW
Automotive
- Toyota
- Suzuki
- Nissan
Telecom
- Ben
- Simpel
- Belsimpel
Energie
- UnitedConsumers
- Essent
- Vattenfall
Goede Doelen
1. KiKa
1. CliniClowns
3. Leger des Heils
Recordaantal hoge beoordelingen
Het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland loopt sinds 2007 en is een initiatief van MarketResponse. Deelnemende bedrijven kunnen zich niet aanmelden; het onderzoek is volledig klantgestuurd en gebaseerd op eigen ervaringen. In totaal werden 116.000 beoordelingen verzameld over 390 organisaties.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 21, 2025
- Conversation Studio en House of Treats lanceren Premium Lens
- Spotta stapt in direct mail met nieuwe landelijke bezorgdienst
- BBC Studios kiest voor samenwerking met Audiohuis
- Slimme rebranding zet Fairphone op de kaart
- Picnic verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 22,... 06-06-2025
- Picnic verkozen tot... 06-06-2025
- BBC Studios kiest voor samenwerking... 05-06-2025
- Conversation Studio en House of... 03-06-2025
- ‘Retailmedia is niet alleen de... 02-06-2025
- Audify over de kracht van audio01-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management