Marktbakker 't Stoepje promoot 'Warm warmer warmst'

- Food-en-retail
- 5 jun 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 5 jun 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Bakkerij 't Stoepje, onderdeel van Market Food Group, is de grootste franchiseformule in brood, koek en banket op markten in Nederland. Als 'de marktbakker van Nederland' is ’t Stoepje ook de warmste bakker van Nederland, wat uit het merkthema 'Warm, warmer, warmst' wordt benadrukt.
Heel Nederland komt samen bij de kramen van 't Stoepje, is het uitgangspunt. Naast dat de bakkers hen voorzien van dagelijks brood en ander ambachtelijk lekkers, kennen ze de wensen en voorkeuren van hun klanten als geen ander. De producten zijn vers uit de oven en warm uit het hart.
Campagnes vanuit centraal 360-communicatieconcept
Het door bureau Vengean ontwikkelde overkoepelende 360-concept met diverse daaruit voorvloeiende distinctive brand assets, verankert de unieke strategische positionering van 't Stoepje. In diverse on- en offline kanalen is 't Stoepje deze branding inmiddels verder aan het uitbouwen met gerichte campagnes. Kenmerkende beelden met speels opgebouwde teksten en Polaroid-fotografie vertellen over nieuwe producten en brengen hartverwarmende verhalen van bakker en klanten.
Innovatie als drijvende kracht: Haverkoek opnieuw uitgevonden
Zo werd onlangs met Vengean in samenwerking met Fresh Bridge een landelijke merkactivatie campagne ontwikkeld op de socials en in POS met extra aandacht voor 't Stoepje's innovatiekracht. Deze campagne draait volgens de makers om de nieuwe smaken van 't Stoepje's beroemde Haverkoek. 'Ook hier staan klant en ambacht centraal. Klanten worden op ludieke wijze betrokken in een competitie die naast heerlijke nieuwe haverkoek-smaken, op haar beurt weer tactisch inzetbare user generated content oplevert. Kortom: voor- en met haar ondernemers- en hun klantenkringen bakt 't Stoepje ver en wijd verder aan de groei van de onderneming.'
foto: 't Stoepje
Over Bakkerij ’t Stoepje
'Bakkerij ‘t Stoepje, opgericht in 1979, is de bekendste en grootste franchise formule in brood, koek en banket op markten in Nederland. Wat is begonnen met een lokale bakkerij in Spakenburg, is uitgegroeid tot een landelijk bekende formule. Inmiddels staat Bakkerij ’t Stoepje wekelijks op meer dan 600 markten in Nederland met een breed assortiment van hoogwaardige, ovenverse producten. Kijk voor meer informatie op Stoepje.nl.'
(bron: Market Food Group)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- markt
- 360-concept
- brood
- warme bakker
- Fresh Bridge
- Haverkoek
- Vengean
- positionering
- Market Food Group
- 't Stoepje's
- beroemd
- campagne
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Consumenten beschuldigen Lay's van krimpflatie - foodmerk...
- Respondenten BvA -onderzoek: 'retailmedia moet volwassen worden'
- Lipton Ice Tea lanceert Ice Tea Insurance met rapper Ice-T
- Albert Heijn introduceert hamstergezin
- Kruidvat en L’Oréal Groupe lanceren tijdelijk een inspirerend...
- Heineken en bureau LePub steunen bijgelovige fans
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo lanceert 'De lekkerste... 05-06-2025
- [onderzoek] Consument kiest vaak... 05-06-2025
- Marktbakker 't Stoepje promoot 'Warm... 05-06-2025
- Alpro helpt met voedingsstoffen in... 04-06-2025
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje... 04-06-2025
- Verantwoord naar huis: AB InBev en... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management