Piet Parra ontwerpt literaire totebag voor CPNB

- Media
- 15 jun 2025 @ 10:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 jun 2025 @ 10:13
- Kel Koenen
CPNB en het Nederlands Letterenfonds slaan de handen ineen met een opvallend initiatief: een exclusieve boekentas ontworpen door kunstenaar Piet Parra. De tas is het startschot van het driejarige project Verhalen die blijven hangen, dat literatuur op een toegankelijke en visueel aantrekkelijke manier onder de aandacht wil brengen.
‘We willen met deze campagne laten zien dat literatuur ook een plek verdient in het straatbeeld’, aldus de organisatie. De tas is vanaf woensdag 18 juni in een gelimiteerde oplage te koop bij 170 boekhandels voor € 24,99. Voor dat bedrag krijgen kopers niet alleen een kunstzinnig accessoire, maar ook twee zorgvuldig geselecteerde boeken: het debuut Het gore lef van Sarah Arnolds en het klassieke De vrouw van Martin Guerre van Janet Lewis. Daarnaast bevat de tas tien kortingsbonnen van € 5 op romans van onder anderen Lize Spit, Marente de Moor en Colum McCann.
De campagne ging zaterdagochtend 14 juni van start met een online lancering, waarin onder meer Pepijn Lanen en Vjèze Fur van De Jeugd van Tegenwoordig het literaire mode-item promootten. ‘Met stijl boeken lezen, dat is toch perfect?’, vond Lanen op Instagram.
In de komende jaren verschijnen er nog twee edities van de boekentas, telkens in samenwerking met andere kunstenaars of kledingmerken. Zo moet Verhalen die blijven hangen uitgroeien tot een creatief platform dat literatuur blijvend zichtbaar maakt in de cultuur.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Telegraaf vernieuwt grondig app en website
- [onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren
- DPG Media zet nieuwe standaard in programmatic met eigen PMP...
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit onderzoekt cosmeticamerken
- DPG Media deelt attention score met adverteerders
- Digital stuwt mediabestedingen naar recordhoogte
Laatste Nieuws
- Piet Parra ontwerpt literaire... 15-06-2025
- Mediaconsumptie zomer: print,... 13-06-2025
- DPG Media deelt attention score met... 13-06-2025
- Digital stuwt mediabestedingen naar... 10-06-2025
- Nieuwe podcast Beauty Bullshit... 06-06-2025
- DPG Media zet nieuwe standaard in... 05-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation