Piet Parra ontwerpt literaire totebag voor CPNB

Piet Parra ontwerpt literaire totebag voor CPNB
  • Media
  • 15 jun 2025 @ 10:13
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

CPNB en het Nederlands Letterenfonds slaan de handen ineen met een opvallend initiatief: een exclusieve boekentas ontworpen door kunstenaar Piet Parra. De tas is het startschot van het driejarige project Verhalen die blijven hangen, dat literatuur op een toegankelijke en visueel aantrekkelijke manier onder de aandacht wil brengen.

‘We willen met deze campagne laten zien dat literatuur ook een plek verdient in het straatbeeld’, aldus de organisatie. De tas is vanaf woensdag 18 juni in een gelimiteerde oplage te koop bij 170 boekhandels voor € 24,99. Voor dat bedrag krijgen kopers niet alleen een kunstzinnig accessoire, maar ook twee zorgvuldig geselecteerde boeken: het debuut Het gore lef van Sarah Arnolds en het klassieke De vrouw van Martin Guerre van Janet Lewis. Daarnaast bevat de tas tien kortingsbonnen van € 5 op romans van onder anderen Lize Spit, Marente de Moor en Colum McCann.

De campagne ging zaterdagochtend 14 juni van start met een online lancering, waarin onder meer Pepijn Lanen en Vjèze Fur van De Jeugd van Tegenwoordig het literaire mode-item promootten. ‘Met stijl boeken lezen, dat is toch perfect?’, vond Lanen op Instagram.

In de komende jaren verschijnen er nog twee edities van de boekentas, telkens in samenwerking met andere kunstenaars of kledingmerken. Zo moet Verhalen die blijven hangen uitgroeien tot een creatief platform dat literatuur blijvend zichtbaar maakt in de cultuur.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken