Nieuwe BrandMR-campagne maakt juridische twijfel zichtbaar

- Bureaus
- 24 jun 2025 @ 14:14
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 jun 2025 @ 14:14
- Kel Koenen
BrandMR – uitgesproken als ‘Brandmeester’ – lanceert een impactvolle nieuwe campagne die de emotionele realiteit van juridische conflicten blootlegt. Aan de hand van échte klantverhalen en visueel materiaal uit waargebeurde casussen, laat de campagne zien hoe verwarring en twijfel kunnen omslaan in daadkracht en duidelijkheid.
‘Voor veel mensen is de drempel om een advocaat te benaderen hoog’, zegt Peter Hoitinga, marketingdirecteur van BrandMR. ‘Onzekerheid over kosten of juridische taal zorgt ervoor dat mensen hun recht maar laten liggen. Met deze campagne willen we dat doorbreken.’
De campagne wordt online uitgerold op platforms als YouTube, Meta en TikTok. De focus ligt op mensen die tussen wal en schip vallen: te 'rijk' voor gesubsidieerde rechtsbijstand, maar zonder budget voor een traditionele advocaat. BrandMR biedt hen een alternatief met juridische hulp in vier overzichtelijke stappen tegen vaste prijzen.
Bekijk hieronder de commercial:
De creatieve invulling kwam van Medianauts, onder regie van documentairemaker Susanne Opstal. Strategisch bureau team5pm stond aan de basis van het concept. ‘De campagne grijpt een beslissend moment – het omslagpunt van verlamming naar vechtlust’, zegt Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm. ‘Door uitsluitend echte verhalen en beelden te gebruiken, maken we dat moment voelbaar.’
Aan de campagne ging een jaar aan onderzoek vooraf, met onder meer focusgroepen en gesprekken met tientallen advocaten. Hoitinga: ‘We willen mensen laten voelen: je staat er niet alleen voor. Gelijke kansen in het recht zouden voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn.’
Credits
Klant: BrandMR
Verantwoordelijke klant: Eline Ruiter, Peter Hoitinga, Mitchell Tjong
Bureau: team5pm
Bureau creative: Anne Jaasma
Strategie: Stef van der Burg
Account: Sjoerd van Renselaar
Project Management: Renske Smits
Concept: Tom de Jong, Susanne Opstal
Productiemaatschappij: Medianauts
Regie: Susanne Opstal
Copy: Maarten van Kempen
Uitvoerend Producent: Tom de Jong
Productie: Martine Coehorst
DoP: Niels Lokhorst
Fotografie: Margarita Kouvatsu
Componist: Eren Önsoy
SFX & Afmix: Most
Edit: Aron van Blooijs
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Natwerk kiest Dawn als nieuw reclamebureau
Laatste Nieuws
- Nieuwe BrandMR-campagne maakt... 24-06-2025
- Sun brengt humor in huishoudelijke... 24-06-2025
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh... 23-06-2025
- Campagne Specsavers onderstreept... 23-06-2025
- Goudwisselkantoor zet goud om in geluk23-06-2025
- Koelkast met ijsbaden centraal in... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation