Nieuwe BrandMR-campagne maakt juridische twijfel zichtbaar

Nieuwe BrandMR-campagne maakt juridische twijfel zichtbaar
  • Bureaus
  • 24 jun 2025 @ 14:14
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

BrandMR – uitgesproken als ‘Brandmeester’ – lanceert een impactvolle nieuwe campagne die de emotionele realiteit van juridische conflicten blootlegt. Aan de hand van échte klantverhalen en visueel materiaal uit waargebeurde casussen, laat de campagne zien hoe verwarring en twijfel kunnen omslaan in daadkracht en duidelijkheid.

‘Voor veel mensen is de drempel om een advocaat te benaderen hoog’, zegt Peter Hoitinga, marketingdirecteur van BrandMR. ‘Onzekerheid over kosten of juridische taal zorgt ervoor dat mensen hun recht maar laten liggen. Met deze campagne willen we dat doorbreken.’

De campagne wordt online uitgerold op platforms als YouTube, Meta en TikTok. De focus ligt op mensen die tussen wal en schip vallen: te 'rijk' voor gesubsidieerde rechtsbijstand, maar zonder budget voor een traditionele advocaat. BrandMR biedt hen een alternatief met juridische hulp in vier overzichtelijke stappen tegen vaste prijzen.

Bekijk hieronder de commercial:



De creatieve invulling kwam van Medianauts, onder regie van documentairemaker Susanne Opstal. Strategisch bureau team5pm stond aan de basis van het concept. ‘De campagne grijpt een beslissend moment – het omslagpunt van verlamming naar vechtlust’, zegt Sjoerd van Renselaar, lead campagnes bij team5pm. ‘Door uitsluitend echte verhalen en beelden te gebruiken, maken we dat moment voelbaar.’

Aan de campagne ging een jaar aan onderzoek vooraf, met onder meer focusgroepen en gesprekken met tientallen advocaten. Hoitinga: ‘We willen mensen laten voelen: je staat er niet alleen voor. Gelijke kansen in het recht zouden voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn.’

Credits
Klant: BrandMR 
Verantwoordelijke klant: Eline Ruiter, Peter Hoitinga, Mitchell Tjong  
Bureau: team5pm
Bureau creative: Anne Jaasma 
Strategie: Stef van der Burg
Account: Sjoerd van Renselaar
Project Management: Renske Smits 
Concept: Tom de Jong, Susanne Opstal 
Productiemaatschappij: Medianauts 
Regie: Susanne Opstal
Copy: Maarten van Kempen
Uitvoerend Producent:  Tom de Jong
Productie: Martine Coehorst
DoP: Niels Lokhorst
Fotografie: Margarita Kouvatsu
Componist: Eren Önsoy
SFX & Afmix: Most
Edit: Aron van Blooijs 

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken