Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol

Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
  • Bureaus
  • 23 jun 2025 @ 14:04
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Specsavers lanceert nieuwe merkcampagne waarin de missie van het familiebedrijf centraal staat: goede oog- en hoorzorg bereikbaar maken voor iedereen. Het is de eerste campagne die voortkomt uit de samenwerking met creatief bureau Alfred.

‘Veel mensen kennen Specsavers van de scherpe prijzen’, zegt Stephan van Ee, marketing director van Specsavers. ‘Maar wat ze niet weten, is dat die lage prijs voortkomt uit een overtuiging. Oprichters Mary en Doug Perkins vonden al in 1984 dat goed kunnen zien en horen geen luxe moet zijn, maar een recht.’

De nieuwe campagne stelt dat maatschappelijke verhaal centraal. In een luchtige commercial, met een spokesperson in de hoofdrol, wordt uitgelegd waarom Specsavers zich inzet voor toegankelijke zorg. Geen gratis oogmetingen met addertjes onder het gras, geen opticiens zonder diploma’s en geen torenhoge prijzen – zo luidt de boodschap.

Bekijk de commercial hieronder:



Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred: ‘We hebben bewust gekozen voor een lichte toon, passend bij het merk. Een serieuze boodschap hoeft niet zwaar aangezet te worden. Humor zorgt ervoor dat we opvallen én bijblijven.’

De campagne markeert een koerswijziging: van prijsgerichte propositie naar een breder maatschappelijk verhaal. ‘In Engeland kent iedereen het verhaal van Mary en Doug’, aldus Van Ee. ‘Tijd dat Nederland ook kennismaakt met onze missie.’ De campagne verschijnt op radio, tv, TikTok, Meta, YouTube/YouTube Shorts, bioscoop, POS en OOH.

Credits
Specsavers: Stephan van Ee, Truusje Wijsman, Leonie Hoogendoorn, Marko van Dijk, Peter Bakker, Maik Koster
Bureau: Alfred, OnSocial
Productiebegeleiding: Freddy
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Director: Teddy Cherim 
DOP: Daan Bukman
Steadycam: Kevin Vidal
Executive Producer: Niels Visser
Producer: Minou Hiemstra 
Production Manager: Erik Mertens
1st AD: Fabian van der Hulst
Focus Puller: Luuk Schmitz
Gaffer: David Bels
Grip: Mike Laureys
Production Design: Jeroen Echter
Set Dresser: Marten Hoekstra
Styling: Claudia Damman
HMU: Annemiek Bohnnen
Location Manager: Floris van der Wal
Fotografie: Jaap Vliegenthart 
Media: EssenceMediacom

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken