Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol

- Bureaus
- 23 jun 2025 @ 14:04
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 jun 2025 @ 14:04
- Kel Koenen
Specsavers lanceert nieuwe merkcampagne waarin de missie van het familiebedrijf centraal staat: goede oog- en hoorzorg bereikbaar maken voor iedereen. Het is de eerste campagne die voortkomt uit de samenwerking met creatief bureau Alfred.
‘Veel mensen kennen Specsavers van de scherpe prijzen’, zegt Stephan van Ee, marketing director van Specsavers. ‘Maar wat ze niet weten, is dat die lage prijs voortkomt uit een overtuiging. Oprichters Mary en Doug Perkins vonden al in 1984 dat goed kunnen zien en horen geen luxe moet zijn, maar een recht.’
De nieuwe campagne stelt dat maatschappelijke verhaal centraal. In een luchtige commercial, met een spokesperson in de hoofdrol, wordt uitgelegd waarom Specsavers zich inzet voor toegankelijke zorg. Geen gratis oogmetingen met addertjes onder het gras, geen opticiens zonder diploma’s en geen torenhoge prijzen – zo luidt de boodschap.
Bekijk de commercial hieronder:
Paul van Kuilenburg, strategy director bij Alfred: ‘We hebben bewust gekozen voor een lichte toon, passend bij het merk. Een serieuze boodschap hoeft niet zwaar aangezet te worden. Humor zorgt ervoor dat we opvallen én bijblijven.’
De campagne markeert een koerswijziging: van prijsgerichte propositie naar een breder maatschappelijk verhaal. ‘In Engeland kent iedereen het verhaal van Mary en Doug’, aldus Van Ee. ‘Tijd dat Nederland ook kennismaakt met onze missie.’ De campagne verschijnt op radio, tv, TikTok, Meta, YouTube/YouTube Shorts, bioscoop, POS en OOH.
Credits
Specsavers: Stephan van Ee, Truusje Wijsman, Leonie Hoogendoorn, Marko van Dijk, Peter Bakker, Maik Koster
Bureau: Alfred, OnSocial
Productiebegeleiding: Freddy
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Director: Teddy Cherim
DOP: Daan Bukman
Steadycam: Kevin Vidal
Executive Producer: Niels Visser
Producer: Minou Hiemstra
Production Manager: Erik Mertens
1st AD: Fabian van der Hulst
Focus Puller: Luuk Schmitz
Gaffer: David Bels
Grip: Mike Laureys
Production Design: Jeroen Echter
Set Dresser: Marten Hoekstra
Styling: Claudia Damman
HMU: Annemiek Bohnnen
Location Manager: Floris van der Wal
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Media: EssenceMediacom
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Natwerk kiest Dawn als nieuw reclamebureau
Laatste Nieuws
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh... 23-06-2025
- Campagne Specsavers onderstreept... 23-06-2025
- Goudwisselkantoor zet goud om in geluk23-06-2025
- Koelkast met ijsbaden centraal in... 23-06-2025
- Hersenstichting maakt impact van... 23-06-2025
- Kemari kiest koers: creativiteit met... 21-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation