Goudwisselkantoor zet goud om in geluk

- Bureaus
- 23 jun 2025 @ 13:53
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 jun 2025 @ 13:53
- Kel Koenen
Goudwisselkantoor laat met zijn nieuwe campagne zien dat de waarde van oude sieraden verder reikt dan geld. Onder de slogan ‘oud wordt nieuw’ richt het bedrijf zich op mensen die hun sieraden willen inruilen voor iets dat daadwerkelijk waarde toevoegt aan hun leven — of dat nu een praktische aankoop is, of een dierbare herinnering.
‘We spreken met deze campagne een groep aan die we eerder minder goed bereikten’, zegt Marte Brouns, Marketing & Communicatie Manager bij Goudwisselkantoor. ‘Niet de pure focus op geld, maar juist op een bewust of onbewuste wens. Door goud of sieraden in te leveren kunnen ze dit op een slimme manier realiteit laten worden.’
De campagne is optimistisch van toon en roept mensen op hun sieraden niet langer te laten verstoffen in een lade. ‘Deze campagne gaat niet over wat je inlevert, maar over wat je ervoor terugkrijgt: vrijheid, plezier, of een mooi product’, zegt strateeg Ben van der Veer. ‘Vaak zijn het dingen die je niet echt nodig hebt, maar waar je wel heel gelukkig van wordt: een extraatje, een bonus, luxe. Dat verlangen maakt deze campagne sterk.’
Met zinnen als ‘Oud sieraad wordt nieuwe bakfiets’, ‘Oude armband wordt nieuwe BBQ’ en ‘Oude ring wordt nieuwe herinnering’ wordt het principe op een toegankelijke en herkenbare manier gevisualiseerd. Creatief Nico van Scherpenzeel benadrukt de authenticiteit van de beelden: ‘We hebben de foto’s en video’s door middel van selfies gemaakt. Hierdoor krijg je oprechte beelden waar mensen zich in herkennen. Niet picture perfect, maar puur en toegankelijk.’
Credits
Goudwisselkantoor: Marte Brouns
Strategie: Ben van der Veer
Creatie: Nico van Scherpenzeel
Productie: Yvette Janssen
Grafische vormgeving: Oscar Keuter
Motion design: Thomas Wals
Radio commercials: Ivo Samplonius
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Natwerk kiest Dawn als nieuw reclamebureau
Laatste Nieuws
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh... 23-06-2025
- Campagne Specsavers onderstreept... 23-06-2025
- Goudwisselkantoor zet goud om in geluk23-06-2025
- Koelkast met ijsbaden centraal in... 23-06-2025
- Hersenstichting maakt impact van... 23-06-2025
- Kemari kiest koers: creativiteit met... 21-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation