Kunstenaars centraal in nieuwe campagne Holland Festival

- B2b
- 24 jun 2025 @ 08:32
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 jun 2025 @ 08:32
- Kel Koenen
Het Holland Festival vervolgt ook dit jaar zijn visuele koers met een gedurfde campagne waarin de kunstenaars zélf het middelpunt vormen. In samenwerking met KesselsKramer en fotografenduo Blommers/Schumm wordt voortgebouwd op de positionering ‘Groundbreaking performing arts’ die vorig jaar werd geïntroduceerd.
In de nieuwste campagne krijgen zes artiesten letterlijk een hoofdrol: onder wie associate artist Trajal Harrell, operazangeres Bernadeta Astari en regisseur Eric de Vroedt. Zij werden gefotografeerd in een choreografie met zichzelf – een beeldconcept waarbij eerst een portret wordt gemaakt, dat vervolgens levensgroot wordt afgedrukt en daarna opnieuw gefotografeerd wordt. Het resultaat is een gelaagd spel van identiteit, reflectie en performativiteit.
‘Voor een festival dat zo sterk door kunstenaars wordt gedragen, vonden we het logisch om kunstenaars het gezicht van de campagne te maken’, zegt Tristan Roques, artdirector bij KesselsKramer. ‘Het feit dat we konden voortbouwen op de serie die we vorig jaar ontwikkelden, maakt ons enthousiast over de komende jaren.’
De portretten van Harrell, Astari, Pichet Klunchun, Miranda Lakerveld, Ali Chahrour en De Vroedt zijn in juni prominent te zien op posters, vlaggen, folders en gebouwen in Amsterdam.
Het Holland Festival loopt nog tot en met 29 juni. Tickets zijn verkrijgbaar via hollandfestival.nl.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 23, 2025
- MassiveMusic bundelt krachten tot wereldwijde muziekpartner
- Een einde aan 'do-not-reply’-marketing
- Snowflake en Acxiom moderniseren AI marketing
- HBS lanceert GeoSpark voor meetbare samplingcampagnes
- Van duurzame kruk tot circulaire spirit: winnaars VM Packaging...
Laatste Nieuws
- Kunstenaars centraal in nieuwe... 24-06-2025
- Sanne Houterman nieuwe Strategy... 23-06-2025
- Van duurzame kruk tot circulaire... 20-06-2025
- Marketingtransfers week 24, 202520-06-2025
- Supermetrics neemt Relay42 over voor... 19-06-2025
- HBS lanceert GeoSpark voor meetbare... 17-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation