KPN wil ouders en kinderen online dichter bij elkaar brengen

KPN wil ouders en kinderen online dichter bij elkaar brengen
  • Content
  • 30 jul 2025 @ 13:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

KPN stelt zich 'onverminderd in te willen blijven zetten' voor een '#BeterInternet'. Voor veel ouders is het online leven van hun kinderen nog steeds een vraagteken. Hierdoor missen ze vaak cruciale signalen van stress of negatieve invloeden die zich tussen de tekens afspelen: in emoji's, memes of subtiele groepsdruk.

KPN pakt deze groeiende kloof tussen ouders en hun kinderen aan met een nieuwe online campagne. Het telecombedrijf gelooft dat de weg naar verbinding begint met één simpel vraagje: 'Hoe was je dag online?'  

Twee gescheiden werelden
Dat ouders vaak onvoldoende zicht hebben op het digitale leven van hun kinderen, blijkt uit recent onderzoek. Maar liefst een op vier ouders (26%) heeft weinig tot geen zicht op de online activiteiten van hun kind. Tegelijkertijd zeggen maar liefst negen van de tien kinderen tussen de tien en de zeventien jaar (89%) dat ze echt wel naar hun ouders zouden gaan als iets hen dwars zou zitten, zo lang ze verwachten dat hun ouders het zouden begrijpen. 

'Hoe was je dag online?'
Deze simpele vraag is het vertrekpunt geweest voor de campagne die KPN samen met Dentsu Creative Amsterdam ontwikkelde, met als doel om ouders meer te laten begrijpen van de online wereld waarin hun kinderen ook een deel van de dag doorbrengen. Op kpn.com/beterinternet vinden ouders praktische tips om open, gelijkwaardige gesprekken over internetgebruik te voeren. Naast een online videoserie waarin ouders en kinderen – los van elkaar – vragen beantwoorden over hun online onzekerheden, werkt KPN in de campagne ook samen met Nienke Plas en de podcast 'Aaf en Lies lossen het wel weer op'. 'De gehele campagne heeft als doel aan te zetten tot dagelijkse betrokkenheid van ouders naar kind. Zo laten we zien dat één simpele vraag – “Hoe was je dag online?” – het verschil kan maken.'



#BeterInternet 
De videoreeks is de volgende stap van KPN in de missie voor een veiliger, socialer en groener internet. Een plek waar iedereen mee kan doen. Klik [hier] voor meer informatie. 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken