KitKat steekt iconische break in een nieuw jasje

KitKat steekt iconische break in een nieuw jasje
  • Food-en-retail
  • 28 jul 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

KitKat breidt zijn assortiment uit met een nieuw product: chocoladerepen in drie varianten. Hiermee speelt het merk in op de toenemende vraag naar hoogwaardige chocoladeproducten die geschikt zijn om te delen.

De repen combineren volgens maker Nestlé de vertrouwde krokante wafel met een romige textuur en zijn voorzien van een opvallend gemarmerd patroon. De repen zijn verkrijgbaar bij Albert Heijn en zullen vanaf september 2025 beschikbaar zijn bij andere (online) supermarkten in Nederland.

Drie smaakvarianten
De nieuwe KitKat chocoladerepen zijn verkrijgbaar als:

  • Double Chocolate – met een intense chocoladesmaak
  • Hazelnoot – met een zachte hazelnootcrème
  • Salted Caramel – een combinatie van zoet en zout

KitKat staat onder liefhebbers al jarenlang bekend om zijn herkenbare ‘break’-moment. De introductie van de chocoladereep voegt daar een nieuwe dimensie aan toe. Ontwikkeld in het Verenigd Koninkrijk, ligt de nadruk op contrast: tussen knapperig en romig, tussen klassiek en eigentijds. Daniek Spanjer, verantwoordelijk Marketing manager Confectionery Benelux bij Nestlé, licht toe: ‘Met de chocoladerepen brengen we iets nieuws én herkenbaars. Het is nog steeds die iconische KitKat-ervaring, maar deze reep nodigt uit om te delen. Ze hebben een opvallend marmerpatroon en zijn gemaakt om samen van te genieten, of iemand mee te verrassen. Het is een moderne beleving, zonder dat we onze roots loslaten.’

Aandacht voor duurzaamheid
Bij de ontwikkeling van de chocoladerepen is duurzaamheid een belangrijk uitgangspunt. De cacao is afkomstig van boeren die deelnemen aan het Income Accelerator Program van Nestlé. Dit programma ondersteunt regeneratieve landbouw en draagt bij aan een structureel hoger inkomen voor boerengezinnen.

Ook op het gebied van verpakkingen zet KitKat stappen richting verduurzaming. De wikkels van de nieuwe repen zijn gemaakt van gerecycled plastic en ISCC-gecertificeerd volgens het massabalansprincipe. Dit betekent dat het gerecyclede materiaal via een gecontroleerd systeem wordt toegewezen aan de productie, waarbij wordt gegarandeerd dat minimaal 75% van het gebruikte plastic afkomstig is van gerecyclede bronnen.

foto: KitKat

Over Nestlé
'Nestlé is wereldwijd actief in 189 landen en telt 267.000 medewerkers. De onderneming richt zich op het verbeteren van de levenskwaliteit en het bijdragen aan een gezondere toekomst voor mensen, gemeenschappen en de planeet. Het merkportfolio omvat wereldwijd bekende namen zoals Nescafé en Nespresso, evenals lokale favorieten zoals Bros en Maggi. In Nederland heeft Nestlé onder meer een hoofdkantoor in Amstelveen en een babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Meer informatie is te vinden op Nestle.nl.'
bron: Nestlé

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken