De Telegraaf gaat voor directe duidelijkheid

De Telegraaf gaat voor directe duidelijkheid
  • Media
  • 15 jul 2025 @ 08:09
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Telegraaf is vandaag gestart met een grootschalige merkcampagne onder het motto ‘Direct. De Telegraaf.’ De campagne, ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Natwerk, benadrukt de directe, heldere en betrokken houding van het nieuwsmerk in een tijd van ruis en polarisatie.

De uitrol is een van de meest crossmediale in jaren voor De Telegraaf, met zichtbaarheid via wildplakposters, radio, DOOH, online, print en zelfs toiletreclame. Hoofdredacteur Kamran Ullah licht toe: ‘Met deze campagne zijn we helder over wie we zijn en hoe we werken: direct, toegankelijk en met open vizier.’ De lancering valt samen met de vernieuwde app en website van het nieuwsmerk.

Volgens Riske Betten, directeur B2C bij Mediahuis Nederland, speelt de campagne in op een duidelijke maatschappelijke behoefte: ‘Wij zijn er voor iedereen die gewoon wil weten wat er aan de hand is, in duidelijke taal. Deze campagne onderstreept dat wij midden in de samenleving staan.’

Ook Natwerk ziet de kracht van de boodschap. ‘De Telegraaf weet wat het is en durft dat te laten zien – die directheid hebben we in de strategie gevangen’, aldus Jurgen Retra, Head of Strategy bij het bureau.

De campagneopzet volgt een beproefd model: herkenbaarheid met het merkverhaal, vervolgens verdieping via content en uiteindelijk concrete activatie.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken