De Telegraaf gaat voor directe duidelijkheid

- Media
- 15 jul 2025 @ 08:09
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 jul 2025 @ 08:09
- Kel Koenen
De Telegraaf is vandaag gestart met een grootschalige merkcampagne onder het motto ‘Direct. De Telegraaf.’ De campagne, ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Natwerk, benadrukt de directe, heldere en betrokken houding van het nieuwsmerk in een tijd van ruis en polarisatie.
De uitrol is een van de meest crossmediale in jaren voor De Telegraaf, met zichtbaarheid via wildplakposters, radio, DOOH, online, print en zelfs toiletreclame. Hoofdredacteur Kamran Ullah licht toe: ‘Met deze campagne zijn we helder over wie we zijn en hoe we werken: direct, toegankelijk en met open vizier.’ De lancering valt samen met de vernieuwde app en website van het nieuwsmerk.
Volgens Riske Betten, directeur B2C bij Mediahuis Nederland, speelt de campagne in op een duidelijke maatschappelijke behoefte: ‘Wij zijn er voor iedereen die gewoon wil weten wat er aan de hand is, in duidelijke taal. Deze campagne onderstreept dat wij midden in de samenleving staan.’
Ook Natwerk ziet de kracht van de boodschap. ‘De Telegraaf weet wat het is en durft dat te laten zien – die directheid hebben we in de strategie gevangen’, aldus Jurgen Retra, Head of Strategy bij het bureau.
De campagneopzet volgt een beproefd model: herkenbaarheid met het merkverhaal, vervolgens verdieping via content en uiteindelijk concrete activatie.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De Telegraaf gaat voor directe... 15-07-2025
- Roxy Dekker-docu lanceert For You... 15-07-2025
- Merken vallen voor ‘B&B Vol Liefde’14-07-2025
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers