Heinz lanceert Europese campagne ‘Lost in Love’

- Food-en-retail
- 14 jul 2025 @ 11:58
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 jul 2025 @ 11:58
- Kel Koenen
Heinz heeft zijn nieuwste omnichannel campagne gelanceerd onder de titel ‘Lost in Love’, ontwikkeld in samenwerking met Wieden+Kennedy London en het in-house bureau The Kitchen van Kraft Heinz. De campagne vormt het begin van een Heinz Masterbrand, specifiek afgestemd op Europese markten.
De centrale boodschap: de onweerstaanbare smaak van Heinz zorgt ervoor dat mensen volledig opgaan in het moment. De tv-commercial toont een tennissupporter die alles om zich heen vergeet zodra hij zijn met Heinz doordrenkte hotdog proeft – zelfs de wedstrijd.
‘Lost in Love’ draait om de dopamine-kick die wordt opgewekt door smaakvol eten. 'Met deze campagne combineren we functionele boodschappen met emotionele storytelling', aldus Karen Owen, Chief Growth Officer bij Kraft Heinz. 'We wilden iets bouwen dat herkenbaar is voor iedereen die van eten houdt – een boodschap die universeel aanspreekt, zeker nu het saus- en zomerseizoen op zijn hoogtepunt is.'
Bekijk de commercial hieronder:
De pan-Europese campagne wordt tegelijkertijd uitgerold in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Nederland en Italië en omvat onder meer tv-commercials, social en OOH. Creatief directeur Joe de Souza van Wieden+Kennedy London vat het kernachtig samen: ‘Soms is eenvoud het krachtigst. Bij Heinz draait alles om de pure onweerstaanbaarheid van smaak. Als je geniet van zo’n moment, bestaat de rest even niet.’
‘Lost in Love’ is het tweede hoofdstuk in Heinz’ smaakgedreven campagneaanpak, na het succesvolle ‘Trigger the Taste’, dat eind juni een Gouden Leeuw won op het Cannes Lions Festival.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers