Balr failliet - focust verschuift naar voetbalplatform

Balr failliet - focust verschuift naar voetbalplatform
  • Food-en-retail
  • 14 jul 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kledingmerk BALR., mede opgericht door voormalig profvoetballer Demy de Zeeuw, heeft faillissement aangevraagd. Het bedrijf maakte dit maandag bekend. Het blijkt een verschuiving van zetten te zijn.

Volgens een verklaring van de aandeelhouders waaruit het AD citeert willen zij hun energie en middelen voortaan volledig inzetten op het versnellen van de groei van het succesvolle voetbalplatform '433'. Zowel Balr als 433 werd mede opgericht door De Zeeuw.

Balr werd in 2013 gelanceerd door De Zeeuw, samen met ondernemer Ralph de Geus en topman Juul Manders. Het merk positioneerde zich als een luxe lifestylelabel, geïnspireerd op de wereld van professionele voetballers. Naast kleding verkocht Balr ook schoenen, parfums, fatbikes en bedden. 433 heeft meer dan 50 miljoen volgers. Het platform is op Insta te volgen via @433 onder de naam 'The Home of Football'.

beeld: Maxim Hopman | Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken