Breaker bevrijdt GIF-helden met drinkyoghurt

- Bureaus
- 14 jul 2025 @ 06:28
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 14 jul 2025 @ 06:28
- Kel Koenen
Salt Bae strooit geen zout meer, Michael Jackson eet eindelijk zijn popcorn op en Kim Kardashian is klaar met selfies maken. In de nieuwe campagne van Melkunie Breaker worden iconische GIF-personages verlost uit hun eeuwige loops, als metafoor voor de introductie van een gloednieuw product: Breaker Drinkyoghurt.
Met de introductie van de drinkvariant speelt Breaker in op de behoefte aan snelle, gezonde tussendoortjes. ‘We zagen een kans om ons succes uit te breiden naar een nieuwe categorie,’ aldus Heike van Wersch, Marketing Manager bij Arla Foods. ‘De drinkyoghurt past perfect bij mensen met een actieve levensstijl.’
De campagne, ontwikkeld door N=5, haakt in op internetcultuur én breekt met het vertrouwde merkbeeld van Breaker. Voor het eerst in 24 jaar verschijnt het product niet in een knijpverpakking, maar in een drinkfles. ‘GIFs zijn eigenlijk de perfecte metafoor voor vastzitten’, zegt Thijs Bontje, Creative Partner bij N=5. ‘Tijd om ze uit te laten breaken uit hun oneindige loops.’
Bekijk de commercial hieronder:
De lancering maakt deel uit van het overkoepelende merkconcept ‘Breaker Lekker uit’, dat jongeren oproept om los te breken uit routines. De drie campagnevideo’s, verspreid via social media, laten zien hoe Michael Jackson, Salt Bae en Kim Kardashian letterlijk worden bevrijd.
De campagne draait op social, digital out-of-home en in de winkel en introduceert drie smaken: Aardbei, Mango Banaan en Framboos Blauwe Bessen.
Credits
Breaker: Stefan van Lint-Vos, Heike Van Wersch, Marlisa Docter, Cheyenne Nelom
Strategie/Creatie/Productie/Account: N=5
Regisseur: Mario Karner
Productiemaatschappij: Modu
Illustrations & Animatie: Franko Rosas
CGI: Alfred Behan
Geluid en muziek: Sonhouse
Media: Dentsu/ The Barn
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers