Breaker bevrijdt GIF-helden met drinkyoghurt

Breaker bevrijdt GIF-helden met drinkyoghurt
  • Bureaus
  • 14 jul 2025 @ 06:28
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Salt Bae strooit geen zout meer, Michael Jackson eet eindelijk zijn popcorn op en Kim Kardashian is klaar met selfies maken. In de nieuwe campagne van Melkunie Breaker worden iconische GIF-personages verlost uit hun eeuwige loops, als metafoor voor de introductie van een gloednieuw product: Breaker Drinkyoghurt.

Met de introductie van de drinkvariant speelt Breaker in op de behoefte aan snelle, gezonde tussendoortjes. ‘We zagen een kans om ons succes uit te breiden naar een nieuwe categorie,’ aldus Heike van Wersch, Marketing Manager bij Arla Foods. ‘De drinkyoghurt past perfect bij mensen met een actieve levensstijl.’

De campagne, ontwikkeld door N=5, haakt in op internetcultuur én breekt met het vertrouwde merkbeeld van Breaker. Voor het eerst in 24 jaar verschijnt het product niet in een knijpverpakking, maar in een drinkfles. ‘GIFs zijn eigenlijk de perfecte metafoor voor vastzitten’, zegt Thijs Bontje, Creative Partner bij N=5. ‘Tijd om ze uit te laten breaken uit hun oneindige loops.’

Bekijk de commercial hieronder:



De lancering maakt deel uit van het overkoepelende merkconcept ‘Breaker Lekker uit’, dat jongeren oproept om los te breken uit routines. De drie campagnevideo’s, verspreid via social media, laten zien hoe Michael Jackson, Salt Bae en Kim Kardashian letterlijk worden bevrijd.

De campagne draait op social, digital out-of-home en in de winkel en introduceert drie smaken: Aardbei, Mango Banaan en Framboos Blauwe Bessen.

Credits
Breaker: Stefan van Lint-Vos, Heike Van Wersch, Marlisa Docter, Cheyenne Nelom
Strategie/Creatie/Productie/Account: N=5
Regisseur: Mario Karner
Productiemaatschappij: Modu
Illustrations & Animatie: Franko Rosas
CGI: Alfred Behan
Geluid en muziek: Sonhouse 
Media: Dentsu/ The Barn

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken