Ad Alliance en Walt Disney breiden samenwerking uit met ESPN-content

Ad Alliance en Walt Disney breiden samenwerking uit met ESPN-content
  • Media
  • 23 jul 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

In aanloop naar het seizoen 2025/2026 versterken Ad Alliance en The Walt Disney Company hun bestaande samenwerking met een opvallende uitbreiding: Ad Alliance neemt vanaf komend seizoen de YouTube-inventory van ESPN op in haar aanbod.

Daarmee biedt de lokale ‘Total Video’-partner adverteerders een unieke kans om op de eerste rij te zitten bij alle VriendenLoterij Eredivisie-content van ESPN, nu ook op YouTube.

Met meer dan 650.000 abonnees en ruim 161 miljoen weergaven in 2024 is het YouTube-kanaal van ESPN uitgegroeid tot een krachtig digitaal platform. De weergaven zijn evenredig verdeeld over longform video’s en Shorts (bron: YouTube-statistieken ESPN, 2025). De toevoeging aan het portfolio van Ad Alliance sluit naadloos aan bij andere sportkanalen binnen het netwerk, waaronder de ESPN app, de ESPN Goal app en meerdere sporttitels.

Volgens Gijs van Beek, director Partnerships & Innovation bij Ad Alliance, speelt beleving een centrale rol in het succes van sportcontent. ‘Sport is emotie, en premium sportcontent wordt vaak samen bekeken. Dat verhoogt de attentiewaarde van advertenties rondom dit type content,’ zegt hij. ‘Met een sterk YouTube-aanbod van hoogtepunten, analyses en exclusieve interviews heeft ESPN zich digitaal stevig gepositioneerd. Dankzij deze uitbreiding kunnen we adverteerders binnen onze Total Video-propositie een compleet en geïntegreerd aanbod bieden rondom de VriendenLoterij Eredivisie. We zijn trots op het vertrouwen en klaar voor het nieuwe seizoen.’

Ook Michel Dupont, director Advertising Sales Benelux bij The Walt Disney Company, ziet de uitbreiding als een logische stap binnen een langdurige samenwerking: ‘Ad Alliance is al meer dan zes jaar een toegewijde partner in de verkoop van advertenties rond uiteenlopende Disney-merken en platformen. Hun marktpositie, expertise en brede klantennetwerk maken deze stap niet alleen vanzelfsprekend, maar ook veelbelovend. Voor adverteerders betekent het één aanspreekpunt voor campagnes rond ESPN-content ; of dat nu via lineaire televisie, apps, websites of YouTube is.’

Over Ad Alliance
'Ad Alliance is de lokale ‘Total Video’-partner die merken helpt groeien via krachtige, brandsafe videocontent. Met een netwerk dat wekelijks 98% van Nederland bereikt, vertaalt Ad Alliance marketingdoelen naar slimme, creatieve oplossingen. Door nauwe samenwerking met mediabureaus, adverteerders en contentpartners blijft Ad Alliance de standaard in video-advertising voortdurend vernieuwen.'
(bron: Ad Alliance)

Over ESPN
'ESPN is dé thuisbasis van het Nederlandse clubvoetbal, met live wedstrijden uit onder meer de VriendenLoterij Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, Eurojackpot KNVB Beker en Eurojackpot Vrouwen Eredivisie. Ook grote Amerikaanse sporten zoals NBA, NFL, NHL en MLB zijn via ESPN te volgen. ESPN Compleet is beschikbaar bij alle grote aanbieders; ESPN1 maakt standaard deel uit van het basispakket bij onder andere Ziggo, KPN, Odido en Canal+.'
(bron: ESPN)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken