Marketingtransfers week 32, 2025

- B2b
- 8 aug 2025 @ 08:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 8 aug 2025 @ 08:00
- Redactie MarketingTribune
Nieuwe functies, frisse energie en inspirerende ambities: ook deze week laten professionals uit de marketing-, media- en communicatiewereld zien dat ze niet stilzitten. Zelfs niet in de vakantieperiode… MarketingTribune zet de opvallendste benoemingen en overstappen voor je op een rij.
Lara Steenvoorden is benoemd tot de nieuwe hoofdredacteur van Women’s Health. In haar nieuwe functie zal zij toezicht houden op alle redactionele inhoud op zowel print- als digitale platforms. Steenvoorden werkte eerder onder meer bij &C van Chantal Janzen, Kek Mama en Veronica Superguide. Ernst Keyzer, algemeen directeur van uitgever PXR: ‘Lara brengt niet alleen een bak aan ervaring mee, maar ook een frisse kijk op hoe het merk Women’s Health verder kan ontwikkelen. Haar strategische blik en creatieve energie sluiten perfect aan bij onze ambities. Met Lara aan het roer zetten we vol in op de volgende groeifase van Women’s Health.’ Steenvoorden: ‘De groeipotentie is enorm en ik zie het als een eer én uitdaging om leiding en richting te mogen geven aan dit mooie merk. Voor mij is Women’s Health een krachtig platform voor vrouwen die fysiek en mentaal in zichzelf (willen) investeren en kiezen voor een levensstijl vol energie, balans en zelfvertrouwen. Graag wil ik onderzoeken hoe we ons profiel als merk verder kunnen aanscherpen. Door nóg duidelijker te maken waar Women’s Health voor staat, en hoe we ons op een positieve, relevante en inhoudelijke manier kunnen onderscheiden binnen het brede landschap van lifestylemerken voor vrouwen. Naast een magazine met inhoud en impact wil ik de dialoog met onze doelgroep verder verdiepen. Ik wil ruimte maken voor échte gesprekken. Gesprekken die raken, uitdagen en in beweging zetten. Over thema’s die ertoe doen: vrouwengezondheid, empowerment en zelfbeeld bijvoorbeeld. Zo bouwen we aan een merk dat niet alleen inspireert, maar ook versterkt.’ Sinds oktober 2024 publiceert PXR Women's Health onder licentie van Hearst. Tot het portfolio van PXR behoren ook Voetbal International, VoetbalPrimeur, Autoblog, Bright, Scientias, Men’s Health, Runner’s World, BabyBytes, Bicycling en VoetbalNieuws.nl.
Lara Steenvoorden
Nanook Deerenberg en Emma Wiedijk zijn per 1 augustus 2025 gestart bij het Amsterdamse tech PR-bureau En Serio als Junior PR-adviseurs. De net afgestudeerde Deerenberg kan meteen haar kennis in de praktijk brengen: ‘Ik kijk ernaar uit om me te verdiepen in tech PR en deze nieuwe uitdaging aan te gaan. Daarnaast ben ik trots om bij een B Corp te werken waar ik persoonlijk bij kan dragen aan positieve maatschappelijke en milieubewuste impact.’ Wiedijk heeft al een aantal jaar ervaring bij een internationaal communicatiebureau, waar ze ook werkte voor klanten in de technologiesector. Daarna ontwikkelde ze als freelancer PR-campagnes voor culturele projecten en techbedrijven: ‘De klanten van En Serio spreken me erg aan. Het voelt goed om bij een bureau te werken dat zich inzet voor bedrijven die met hun slimme en soms complexe oplossingen bijdragen aan een betere wereld.’ De klik was er meteen, aldus Eric Dragt, oprichter en directeur van En Serio: ‘Nanook en Emma brengen frisse energie mee. We zoeken mensen die bij onze bedrijfscultuur passen en onze waarden delen. We hebben de ambitie om meer met duurzame technologiebedrijven te werken. Daar heb je mensen voor nodig die daar enthousiast van worden, zoals Nanook en Emma.’
Nanook Deerenberg en Emma Wiedijk
Friso Ludenhoff en Maarten Vrouwes gaan beiden aan de slag als Executive Creative Director bij de Amsterdamse vestiging van Persuade. Zij hebben beiden gewerkt voor een waslijst aan bureaus.
Friso Ludenhoff en Maarten Vrouwes
Een functietitel die we steeds vaker zullen gaan horen, maar nu hebben we er ook een gezicht bij. Rafne ten Oever wordt Head of AI bij Rituals. Ten Oever over haar benoeming op LinkedIn: ‘Als onderdeel van de Business Technology-afdeling zal ik me richten op het versnellen van de AI-reis van Rituals 🚀 - het versterken van de AI-capaciteit binnen alle business units, het ontwikkelen van de essentiële AI-infrastructuur, het verankeren van AI binnen kernstrategische initiatieven en het laten groeien van een toegewijd AI-team. Na een fantatische tijd bij de Digital-afdeling van Rituals🌟, vooral in de afgelopen 1,5 jaar met mijn geweldige team, Mattanja de Vries & Christiaan Mourik, kijk ik uit naar een nieuw begin in het zeer gastvrije team van Martijn Botermans 💻.’
Rafne ten Oever
Journalist en documentairemaker Danny Ghosen keert per 1 september 2025 terug naar omroep PowNed. Ghosen, die ooit zijn carrière bij PowNed begon en de afgelopen jaren programma’s maakte voor de NTR, keert terug naar zijn oude nest. Ghosen: ‘PowNed geeft mij veel vertrouwen en biedt alle mogelijkheden om mooie programma’s te maken. Ik ben blij dat ik bij de publieke omroep mijn werk kan blijven doen.’ Dit jaar is Ghosen met zijn programma Danny Ter Plekke genomineerd voor de Zilveren Nipkowschijf. Voor zijn eerdere werk werd hij meerdere keren genomineerd, waaronder voor De Tegel. Ghosen maakte programma’s als Danny Zoekt Problemen, Danny in de Buitenwijken, Danny in Arabistan, De Slag Om Libanon, In de Schaduw van het WK en Explosief Nederland. PowNed-voorzitter Dominique Weesie: ‘Danny is een journalist met lef. Hij gaat door waar anderen afhaken en legt verhalen bloot die ertoe doen. Precies daarom hoort hij bij PowNed. Mooi dat hij terug is.’
Danny Ghosen
Denise Jongkind is gestart als art director en designer bij PR- en contentmarketingbureau Counter Collective. Jongkind werkte eerder bij Talpa en Heldergroen. ‘Ik werk met aandacht en passie. Ik wil dat het goed voelt én er goed uitziet.’ Jongkind gelooft dat goed werk begint met een goede sfeer: ‘Ik werk graag met gezellige collega’s en voor blije klanten. De energie die daaruit ontstaat, vertaalt zich direct in het eindresultaat.’ Barry Menger, partner en creatief directeur bij Counter Collective: ‘Die houding past goed bij de cultuur van Counter Collective. Met Denise halen we een art director in huis die niet alleen sterk is in visuele vormgeving, maar ook gevoel heeft voor de menselijke kant van ons werk.’
Denise Jongkind
Regisseur Safi Graauw betreedt de Amerikaanse markt en heeft getekend bij Imposter. Avtar Khalsa, MD en EP bij Imposter op LinkedIn: ‘Wat we het leukst vinden aan Safi is de helderheid van zijn stem en de intentie achter elk frame. Of hij nu milieukwesties, culturele verhalen of merkinhoud aanpakt, er is een gegrond gevoel van waarom het belangrijk is en voor wie het is. Hij is hier niet alleen om dingen er goed uit te laten zien (wat hij doet!), hij is hier om iets echts te zeggen. We kunnen niet wachten om hem te helpen nog meer van die essentiële verhalen op het scherm te brengen.’ Graauw is oprichter van filmproductiebureau These Cavemen en onder andere bekend van zijn werk voor Justdiggit, Omroep Zwart (lanceerfim), de series Koeriers en Kameleon.
Safi Graauw
Martine Veldhoen is benoemd tot CEO van Burson Nederland, onderdeel van het wereldwijde communicatiebureau Burson. Veldhoen was hiervoor werkzaam bij Philips als Global Integrated External Relations Director. Daarvoor vervulde ze de rol van Hoofd Communicatie voor Nederland en Scandinavië bij Airbnb, waar ze verantwoordelijk was voor corporate, beleids- en consumentencommunicatie. Ook deed zij bureau-ervaring op als Head of Technology bij Edelman Nederland en als Consumer Technology Lead bij Edelman EMEA, met klanten als Samsung, PayPal en Meta. Eerder werkte ze als Head of Consumer Division bij Team Lewis Nederland. ‘Wat mij drijft is de kracht van communicatie om leiders en merken te helpen bij verandering, het grijpen van kansen en het bouwen aan een blijvend sterke positie’, aldus Veldhoen.
Martine Veldhoen
redactie & samenstelling Nanny Kuilboer en Tamara de Vos
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 32, 202508-08-2025
- PostNL presteert beter dan verwacht04-08-2025
- High-Clean verfrist website in lijn... 01-08-2025
- Marketingtransfers week 31, 202501-08-2025
- [onderzoek] Veel Nederlandse... 29-07-2025
- Albert Heijn en Unilever over retail... 29-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers