Wintercampagnes testen in augustus?

- Algemeen
- 6 aug 2025 @ 16:54
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 aug 2025 @ 16:54
- Kel Koenen
Neurensics introduceert ‘contextual priming’ om wintercampagnes realistisch te testen in de zomer. Door hersenen in winterstemming te brengen met beelden en geluiden, wordt de effectiviteit van campagnes wetenschappelijk en betrouwbaar gemeten met functionele Magnetic Resonance Imaging (fMRI)-technologie.
Terwijl buiten de zon schijnt (en veel mensen op vakantie zijn), presenteert neuro-onderzoeksbureau Neurensics een methode om winterse campagnes tóch effectief te testen: contextual priming. Deze techniek brengt het brein van de consument alvast in winterstemming door middel van seizoenspecifieke beelden en geluiden, vóórdat een campagne getest wordt.
‘Campagnes testen buiten hun natuurlijke context is onvermijdelijk, maar het kan ook wetenschappelijk verantwoord’, zegt Martin de Munnik, medeoprichter van Neurensics. ‘Met Contextual Priming bootsen we de belevingswereld van de consument na. Het resultaat: betere voorspellingen en effectievere campagnes.’
De methode is gebaseerd op neurobiologisch inzicht, onder meer het activeren van het spiegelneuronensysteem dat zorgt voor empathie en beleving. Dankzij jarenlange ervaring met fMRI-onderzoek en algoritmen meet Neurensics wat mensen werkelijk voelen, in plaats van wat ze zeggen.
Deze aanpak is geschikt voor merken en bureaus die seizoenscampagnes vroeg willen ontwikkelen en testen - zonder te wachten tot de sneeuw echt valt…
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Campagne 'Wie checkt jou?' waarschuwt op World Drowning...
- Intertoys nieuwe hoofdpartner De Grote Sinterklaasfilm
- Vattenfall en Samuel L Jackson pleiten voor motherf ckin...
- [column] De effectiviteit van marketingoperaties wordt...
- Corendon speelt in op eilandtrend: 'Eilandgevoel populairder...
- [column] Lessen van Saints & Stars: gemis aan...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers