PR-strateeg Hartley start bureau For the Right Reasons

PR-strateeg Hartley start bureau For the Right Reasons
  • Bureaus
  • 29 jan 2024 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaPR

For the Right Reasons gaat van start: een PR-studio uit Amsterdam, opgericht door PR-strateeg Jessica Hartley. Zijn brengt 25 jaar ervaring mee.

Hartley omschrijft haar aanpak als ‘strategische storytelling’, waarbij ze nauw samenwerkt met klanten en partners om overtuigende pitches en verhalen neer te zetten. Ze houdt van projecten met een hoger doel, waarbij ideeën met een authentieke insteek en zuivere intenties centraal staan. 'For the Right Reasons' focust volgens haar op duurzame relaties voor de lange termijn, en fungeert niet alleen als PR-service, maar ook als kritisch filter en betrouwbaar curator.


Hartley: 'Ons bureau For the Right Reasons maakt zich hard voor zuivere bedoelingen en ethische keuzes. Het draait niet alleen om het uiteindelijke doel, maar ook om hoe dit doel wordt bereikt - door het stellen van de juiste vragen, en het bevragen van de standaard antwoorden en gevestigde aanpak.'

De nieuwe agency stelt dankzij haar internationale team wereldwijd impact te kunnen creëren. 'Zo leveren we al succesvolle campagnes in Europa, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Apac.'

In de afgelopen drie jaar heeft Hartley’s eerdere incognito PR-studio al samengewerkt met grote merken zoals sportkledingmerk On, G-Star Raw en pioniers uit de commercieel creatieve wereld, waaronder Accenture Song Hamburg, Anomaly, DDB Berlin, Halal, Soursop, Heimat Berlin, Sizzer, SuperHeroes en VML. Recent kwam nog een innovatie in het nieuws: de Mammoth Meatball, met Wunderman Thompson Benelux, nu VML die andermaal een Grand Prix won bij Epica in Brussel.

Andere prijswinnende campagnes waarvoor zij PR-matig ingeschakeld was, zijn 'The Next Rembrandt' en 'School for Justice' voor JWT (nu dus VML) en 'Uncensored Library' met DDB Berlin en MediaMonks, die belangrijke onderscheidingen hebben ontvangen, waaronder meerdere Cannes Lions Grand Prix en de D&AD Black Pencil. Nu wordt het tijd voor een PR bureau met een eigen gezicht: FtRR dus.

Het doel van haar bureau is naar eigen zeggen om progressieve en innovatieve ideeën te versterken en groter te maken, bijvoorbeeld door projecten zoals 'Degree Inclusive' (de eerste deodorant voor mensen met een handicap), en het lanceren van 'Jong en Uit', volgens de betrokkenen het eerste LGBTQIA social media platform voor homojongeren ter wereld met Studio Worrom en de campagne ’Born this Way’.

Meer info over haar eigen bureau staat op de nieuwe website: www.fortherightreasons.co, ontworpen door art director Valentina Badri.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken