Boest trapt af met mysterieuze campagne voor Art Zoo Museum

Boest trapt af met mysterieuze campagne voor Art Zoo Museum
  • Content
  • 14 aug 2025 @ 10:11
  • Link
  • Tamara de Vos
    Tamara de Vos

    Allround redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In hartje Amsterdam is het nieuwe Art Zoo Museum geopend. Boest is verantwoordelijk voor de digitale marketingcampagne van het museum, dat een artistieke ode brengt aan de dierenwereld.

Het Art Zoo Museum is deze zomer geopend in een 17e-eeuws grachtenpand aan de Herengracht. Volgens het museum is het geen traditioneel museum of experience, maar ‘een wereld waar dieren heer en meester zijn’. De expositie bevat onder meer felgekleurde vogels en een T-Rex, vormgegeven door kunstenaarscollectief Darwin, Sinke & Van Tongeren.

Boest, gespecialiseerd in ticketmarketing voor cultuur en events, is als marketingpartner betrokken bij de lancering. ‘Een uniek en nieuw museum in Nederland, dat maakt het zo’n mooi en bijzonder project om aan te mogen werken’, aldus Etienne Looije, operationeel directeur bij Boest.

Teasercampagne

De digitale campagne richt zich op nieuwsgierigheid opwekken. Via kanalen als Meta, TikTok en Google wordt met teasercontent slechts een glimp van de expositie gedeeld. De volledige ervaring blijft bewust verborgen, zodat bezoekers worden uitgenodigd om het museum zelf te ontdekken. Wat het publiek moet gaan voelen of denken? Zoals het Art Zoo Museum én de kunstenaars zelf zeggen: ‘hun bek moet openvallen’.

‘We kijken ernaar uit om Art Zoo Museum samen met Boest op de kaart te zetten met campagnes die net zo nieuwsgierig maken als het museum zelf’, zegt Eva Krook, managing director bij Art Zoo Museum.

Foto: Art Zoo Museum - Ferry van Tongeren

Tamara de Vos

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken