Koninklijk Concertgebouworkest lanceert merkcampagne 'Elke keer bijzonder'

Koninklijk Concertgebouworkest lanceert merkcampagne 'Elke keer bijzonder'
  • Bureaus
  • 19 aug 2025 @ 07:43
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Met de nieuwe campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5, wil het Koninklijk Concertgebouworkest meer mensen laten kennismaken met de unieke beleving die het orkest biedt, aldus Wietske Kuiper, hoofd Marketing, Communicatie en Verkoop.

Kuiper vervolgt: ‘De campagne speelt in op de beleveniscultuur, waarin mensen kiezen voor ervaringen boven materiële zaken. De campagne laat zien hoe de orkestleden vanuit hun liefde voor muziek alles geven voor de mooiste uitvoering, waardoor ze van ieder concert een bijzondere ervaring maken.’

Steeds meer behoefte aan ervaringen
Uit onderzoek blijkt dat de belevingscultuur een groeiende invloed heeft. In een wereld waarin we worden omringd door materiële zaken, hebben we steeds meer behoefte aan ervaringen met een diepere emotionele lading. In de campagne maakt het orkest invoelbaar dat een uitvoering van het orkest elke keer bijzonder is: avond aan avond spelen de musici alsof het de première is. Kuiper: ‘We willen graag dat nog meer mensen het Concertgebouworkest leren kennen en waarderen, om zoveel mogelijk mensen de kracht van klassieke muziek te laten ervaren. In samenwerking met N=5 hebben we een mooie campagne gemaakt waarin onze musici en bezoekers centraal staan en waarin het voelbaar wordt waarom een bezoek aan ons orkest “Elke keer bijzonder” is.’

Nieuwe generatie muziekliefhebbers
Thijs Bontje, Creative Partner N=5, vervolgt: ‘Het is een hele eer en uitdaging om een instituut als het Koninklijk Concertgebouworkest op de kaart te zetten voor een nieuwe generatie muziekliefhebbers, zonder de bestaande te verliezen. Het campagnethema Elke keer bijzonder leent zich perfect om dat in de toekomst, met alle middelen van vandaag, telkens op een speciale manier te doen.’

Gratis openluchtconcert
De nieuwe merkcampagne vervult een paraplufunctie en is verbonden aan verschillende specifieke campagnes, zoals die rondom Opening Night en de start van het nieuwe seizoen. Kuiper: ‘Zo wordt duidelijk dat iedereen in het seizoen 2025/2026 kan ervaren hoe bijzonder elk concert van het Concertgebouworkest is, bijvoorbeeld op 12 september bij Opening Night, het gratis toegankelijke openluchtconcert in het Sloterpark in Amsterdam.’



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken