Koninklijk Concertgebouworkest lanceert merkcampagne 'Elke keer bijzonder'

- Bureaus
- 19 aug 2025 @ 07:43
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 19 aug 2025 @ 07:43
- Nanny Kuilboer
Met de nieuwe campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5, wil het Koninklijk Concertgebouworkest meer mensen laten kennismaken met de unieke beleving die het orkest biedt, aldus Wietske Kuiper, hoofd Marketing, Communicatie en Verkoop.
Kuiper vervolgt: ‘De campagne speelt in op de beleveniscultuur, waarin mensen kiezen voor ervaringen boven materiële zaken. De campagne laat zien hoe de orkestleden vanuit hun liefde voor muziek alles geven voor de mooiste uitvoering, waardoor ze van ieder concert een bijzondere ervaring maken.’
Steeds meer behoefte aan ervaringen
Uit onderzoek blijkt dat de belevingscultuur een groeiende invloed heeft. In een wereld waarin we worden omringd door materiële zaken, hebben we steeds meer behoefte aan ervaringen met een diepere emotionele lading. In de campagne maakt het orkest invoelbaar dat een uitvoering van het orkest elke keer bijzonder is: avond aan avond spelen de musici alsof het de première is. Kuiper: ‘We willen graag dat nog meer mensen het Concertgebouworkest leren kennen en waarderen, om zoveel mogelijk mensen de kracht van klassieke muziek te laten ervaren. In samenwerking met N=5 hebben we een mooie campagne gemaakt waarin onze musici en bezoekers centraal staan en waarin het voelbaar wordt waarom een bezoek aan ons orkest “Elke keer bijzonder” is.’
Nieuwe generatie muziekliefhebbers
Thijs Bontje, Creative Partner N=5, vervolgt: ‘Het is een hele eer en uitdaging om een instituut als het Koninklijk Concertgebouworkest op de kaart te zetten voor een nieuwe generatie muziekliefhebbers, zonder de bestaande te verliezen. Het campagnethema Elke keer bijzonder leent zich perfect om dat in de toekomst, met alle middelen van vandaag, telkens op een speciale manier te doen.’
Gratis openluchtconcert
De nieuwe merkcampagne vervult een paraplufunctie en is verbonden aan verschillende specifieke campagnes, zoals die rondom Opening Night en de start van het nieuwe seizoen. Kuiper: ‘Zo wordt duidelijk dat iedereen in het seizoen 2025/2026 kan ervaren hoe bijzonder elk concert van het Concertgebouworkest is, bijvoorbeeld op 12 september bij Opening Night, het gratis toegankelijke openluchtconcert in het Sloterpark in Amsterdam.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Zwitsal introduceert zachtere look en formule
- Heineken en Megawatt sluiten festivalzomer af op Lowlands
- Haarlemse creatieve sector opent deuren tijdens HA Night
- 'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business...
- Designmerk Smeg kiest Buro Hause als PR-partner
- Raleigh herleeft met lef en karakter
Laatste Nieuws
- Liga en Flemming lanceren ChatDuets19-08-2025
- Koninklijk Concertgebouworkest... 19-08-2025
- Portfolio Yune13-08-2025
- Haarlemse creatieve sector opent... 12-08-2025
- Heineken en Megawatt sluiten... 12-08-2025
- 'Met mijn mobiel en mail bij de hand... 12-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers