'Deze zomer staat in het teken van loslaten, opladen en nieuwe inzichten opdoen'

- Algemeen
- 22 aug 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 22 aug 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Bijzondere deelnemer aan onze limited edition rubriek ‘De zomer van…’ is Malou Buné, Marketing Manager Digital bij McDonald's Nederland. Zij werkt intussen ruim tien jaar voor McDonald's en kreeg vanwege dit jubleum een sabbatical. Malou deelt hoe ze deze zomertijd invult. 'Mijn team heeft ketchup in het bloed.'
Stel je graag even voor.
'Hi, ik ben Malou Buné, Marketing Manager Digital bij McDonald's Nederland 🍟. In die rol ben ik met mijn team verantwoordelijk voor alle digitale interacties met onze gast, waarbij we ons met name richten op het laten groeien van de McDonald's App -en we recentelijk een Cannes Leeuw 🦁 wonnen met onze Maccie activatie in de app- en investeren in CRM en Loyalty, maar ook zijn wij verantwoordelijk voor onze eigen social kanalen; waarmee we dit jaar onder andere de titel Beste Merk op Instagram wonnen. Ik werk inmiddels ruim tien jaar met veel plezier voor en aan het merk. Niet alleen het merk, maar ook de mensen en de mentaliteit zitten mij als een jas.'
Wat zijn je plannen voor zomer 2025 en neem je je laptop mee?
'Tien jaar in dienst betekent bij McDonald's tijd voor een sabbatical 💆🏼♀️. Die neem ik deze zomer op, acht weken lang staan voor mij volledig in het teken van loslaten, opladen en nieuwe inzichten opdoen. Het is tijd voor quality time met het gezin, familie en vrienden, dus nee die laptop blijft keurig opgeborgen in de tas en mijn mail op mijn telefoon staat uit. Binnenkort trekken met het gezin richting Europa-park 🎢 en daarna Italië, voor een welverdiende vakantie.'
Wat is je geheime truc om je team in de zomer gemotiveerd te houden? Of laat je ze -in jouw geval- compleet los?
'Daar heb ik geen geheime truc voor nodig. Mijn team bestaat uit een stel professionals met het zogenaamde "ketchup" in het bloed. Zij weten wat juist is en wat er moet gebeuren om daar te komen, ik kan er met vol vertrouwen even tussenuit.'
Wat is volgens jou de gaafste McDonald's zomercampagne de afgelopen jaren... en waarom?
'De zomer is voor McDonald's altijd hét moment van uitpakken. Waar andere merken daar vaak de december periode voor nemen, is de beste fit met McDonald's toch die heerlijke zomer. Het is dan ook lastig één favoriet te kiezen, maar ik houd het dichtbij. Ik ben erg trots op de zomercampagne die nu live staat "The Summer of Love", waarbij er beter dan ooit is samengewerkt tussen het Digital, Campagne en Food team om te komen tot één geïntegreerde campagne te komen die bijdraagt aan merk, food en onze app. Dat klinkt makkelijk, maar was het zeker niet. En het resultaat mag er zijn, een fantastische Summer of Love campagne waar we de zomer vieren met liefde, spicyness en veel Value.'
Key visual uit de zomercampagne The Summer of Love
Hoe ziet de perfecte zomerdag en zomeroutfit eruit? Teenslippers en korte broek naar kantoor of niet?
'Een perfecte zomerdag is vroeg uit de veren en genieten van de koele ochtend, de hele dag veel buiten zijn terwijl de kinderen lekker spelen. Tussendoor een terrasje pakken met vriendinnen en daarna met het gezin een hapje eten aan het strand en als toetje natuurlijk een McFlurry🍦halen.
Korte broek en slippers naar kantoor? Waarom niet? Als je je maar goed voelt! Maar eerlijk gezegd... bij ons op kantoor is het al snel standje vrieskou, dus die korte broek laat ik liever thuis.'
Welke Spotify Playlist staat op?
'Als het maar meezingbaar is vind ik het goed. Het liefst Nederlandstalig. Ik laat meestal het Spotify algoritme z'n werk doen, daar kan geen Playlist tegenop!'
Wat staat er op de planning voor het najaar?
'We zitten midden in een transitie naar een nieuw CRM bureau, om de relaties met onze gasten te helpen versterken. In het najaar moet dat zijn vruchten beginnen af te werpen. Verder hebben we een positie als "beste merk op Instagram" te verdedigen, dus social blijft onze prioriteit. Verder vieren we dit najaar het 40-jarig bestaan van het Ronald McDonald Kinderfonds, waar wij founding partner van zijn. Een fantastisch mooie mijlpaal, waar we super trots op zijn! En we werken ondertussen ook aan een te gekke eindejaars campagne waar ik nu al zin in heb!'
Nog ander nieuws wat je wilt delen?
'Nee, geen nieuws voor nu. Ik ben lekker aan het afschakelen en opladen.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Big Mac
- McDonald's Nederland
- activatie
- TBWA\
- Marketing Manager Digital
- Ronald McDonald Kinderfonds
- ketchup
- zomer
- McDonald's
- app
- McDonald's App
- Malou Buné
- Beste Merk
- Leeuw
- algoritme
- Maccie
- activatie
- hamburger
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Wisseling van de wacht in hoofdjury Effie
- ‘Mijn portfolio wordt breder én interessanter’
- Merken in 2030: samenwerken met klant én kunstmatige collega
- Plaknachten houden Nederland wakker
- Marc Verschoor nieuwe CEO Serviceplan Group Netherlands
- [column] Iemand moet het zeggen: Gen AI is een probleempuber...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers