De Damrakker vormt klein blikje en groot gebaar

- Food-en-retail
- 21 aug 2025 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 21 aug 2025 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Ter ere van het 750-jarig jubileum van onze hoofdstad presenteert Old Amsterdam een uniek en stijlvol product: de Damrakker. Dit bijzondere blik bevat een schuitje van de karakteristieke Old Amsterdam-kaas en is verkrijgbaar in twee varianten.
Deze varianten zijn 'You are one of Kind' en 'You're always amazing and so awesome'. Een ode aan Amsterdam, verpakt in smaak en stijl volgens Old Amsterdam, onderdeel van westland Kaas. Dankzij deze opschriften lenen de blikjes zich goed als internationaal souvenir en later als bewaarblik.
De Damrakker is volgens de makers bovendien meer dan een blikje: 'het is een eerbetoon. De naam verwijst naar het Damrak, het bruisende hart van de stad waar historie, handel en lef samenkomen. Tegelijkertijd is het een knipoog naar de Amsterdammer zelf: eigenzinnig en vol karakter. Net als Old Amsterdam.'
Het Damrak is een straat en een deels gedempte historische waterweg in het centrum van Amsterdam, die loopt van het Centraal Station naar de Dam en oorspronkelijk een recht stuk van de rivier de Amstel was. Tegenwoordig is het een levendige verkeersader vol souvenirwinkels, hotels, restaurants en bars en is het een populair vertrekpunt voor rondvaarten door de grachten. De Damrakker is in gelimiteerde oplage beschikbaar en is verkrijgbaar bij geselecteerde supermarkten en in de Old Amsterdam Cheese Stores.
- Lees ook: [interview 'CMO in het diepe'] met Floor Hesselmans, Chief Operating Officer bij Westland Kaas
Het nieuwe blik ten voeten uit
Over Old Amsterdam
'Old Amsterdam is een kaas vol pit en karakter, ontstaan uit nieuwsgierigheid, vakmanschap en dapperheid. De unieke smaak van Old Amsterdam is ontdekt door de grenzen op te zoeken van al het mogelijke binnen kaas. Het merk combineert het beste van twee werelden: de vertrouwde smeuïgheid van Goudse kaas met een vleugje Italiaanse inspiratie die zorgt voor een verrassend rijpe smaak en een lichtzoete ondertoon. Deze unieke receptuur en de speciale manier van rijpen onderscheidt het merk van alle andere Goudse kazen. Old Amsterdam heeft een eigen categorie gecreëerd, van smaakmakers voor levensgenieters. Al bijna 40 jaar wordt de authentieke smaak bekroond met internationale awards. Voor meer informatie zie Old Amsterdam website.'
(bron: Westland Kaas)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Floor Hesselmans
- gelimiteerd
- toerist
- Old Amsterdam
- Old Amsterdam Cheese Stores
- blik
- souvenir
- kaas
- De Damrakker
- supermarkt
- 750
- inhaker
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- De Damrakker vormt klein blikje en... 21-08-2025
- Sail-primeur: drijvend... 21-08-2025
- Jopen start crowdfundcampagne voor... 19-08-2025
- Dirk: Wij strijden óók voor... 18-08-2025
- Restaurantketen Wingstop zet voet op... 11-08-2025
- Vaseline richt zich op Gen Z met... 07-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers