De Damrakker vormt klein blikje en groot gebaar

De Damrakker vormt klein blikje en groot gebaar
  • Food-en-retail
  • 21 aug 2025 @ 16:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ter ere van het 750-jarig jubileum van onze hoofdstad presenteert Old Amsterdam een uniek en stijlvol product: de Damrakker. Dit bijzondere blik bevat een schuitje van de karakteristieke Old Amsterdam-kaas en is verkrijgbaar in twee varianten.

Deze varianten zijn 'You are one of Kind' en 'You're always amazing and so awesome'. Een ode aan Amsterdam, verpakt in smaak en stijl volgens Old Amsterdam, onderdeel van westland Kaas. Dankzij deze opschriften lenen de blikjes zich goed als internationaal souvenir en later als bewaarblik.

De Damrakker is volgens de makers bovendien meer dan een blikje: 'het is een eerbetoon. De naam verwijst naar het Damrak, het bruisende hart van de stad waar historie, handel en lef samenkomen. Tegelijkertijd is het een knipoog naar de Amsterdammer zelf: eigenzinnig en vol karakter. Net als Old Amsterdam.'

Het Damrak is een straat en een deels gedempte historische waterweg in het centrum van Amsterdam, die loopt van het Centraal Station naar de Dam en oorspronkelijk een recht stuk van de rivier de Amstel was. Tegenwoordig is het een levendige verkeersader vol souvenirwinkels, hotels, restaurants en bars en is het een populair vertrekpunt voor rondvaarten door de grachten. De Damrakker is in gelimiteerde oplage beschikbaar en is verkrijgbaar bij geselecteerde supermarkten en in de Old Amsterdam Cheese Stores.


Het nieuwe blik ten voeten uit

Over Old Amsterdam
'Old Amsterdam is een kaas vol pit en karakter, ontstaan uit nieuwsgierigheid, vakmanschap en dapperheid. De unieke smaak van Old Amsterdam is ontdekt door de grenzen op te zoeken van al het mogelijke binnen kaas. Het merk combineert het beste van twee werelden: de vertrouwde smeuïgheid van Goudse kaas met een vleugje Italiaanse inspiratie die zorgt voor een verrassend rijpe smaak en een lichtzoete ondertoon. Deze unieke receptuur en de speciale manier van rijpen onderscheidt het merk van alle andere Goudse kazen. Old Amsterdam heeft een eigen categorie gecreëerd, van smaakmakers voor levensgenieters. Al bijna 40 jaar wordt de authentieke smaak bekroond met internationale awards. Voor meer informatie zie Old Amsterdam website.'
(bron: Westland Kaas)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken