Happn koppelt runclubtrend aan dating

- Bureaus
- 21 aug 2025 @ 09:02
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 aug 2025 @ 09:02
- Kel Koenen
De real life datingapp Happn lanceert deze week een online campagne als onderdeel van de bredere merkcampagne ‘Disconnect to Reconnect’. Het initiatief volgt op de merkactivatie ‘Happn Single Run’, die vorige week honderden sportieve singles naar het Vondelpark trok.
Zowel de campagne als de activatie werden ontwikkeld door Aidem Agency. De campagne draait onder meer op TikTok en Meta en wordt versterkt met een aftermovie van het event. Ook influencer Marlou Winkler, die medehost was tijdens de Single Run, is betrokken. Met de activatie wil happn app-downloads stimuleren en jonge stedelijke singles aansporen elkaar offline te ontmoeten.
Karima Ben Abdelmalek, CEO & President bij Happn, zegt: ‘Als real-life datingapp willen wij midden in het dagelijks leven van onze gebruikers staan. Echte connecties ontstaan vaak rondom gedeelde hobby’s en passies, en iemand leren kennen via een gezamenlijke activiteit zorgt voor de perfecte chemie.’
Bekijk hieronder de aftermovie:
@happn.nl Onze allereerste happn single run club in het Vondelpark in Amsterdam! What a night 🏃♀️ Thanks @Marlou Winkler voor het samen organiseren van deze geweldige eerste editie. On to the next! 💜 @aidem agency ♬ origineel geluid - happn.nl
Volgens Senna Kost, Creative Lead bij Aidem Agency, is het succes van runclubs een belangrijke inspiratiebron: ‘De campagneboodschap is “Disconnect to Reconnect”; singles uit hun scrollgedrag halen en echt met elkaar verbinden. Door de populariteit van runclubs te koppelen aan het datingdomein van Happn, ontstond een campagne die perfect past bij de leefwereld van de doelgroep.’
Tijdens de Happn Single Run liepen singles een vijfkilometerroute door het Vondelpark, begeleid door een DJ op een bakfiets. Het event, dat binnen enkele dagen vol zat inclusief wachtlijst, werd afgesloten met een borrel in The Tire Station. De eerste honderd deelnemers ontvingen een branded runshirt en goodiebag.
Credits
Klant: Happn
Verantwoordelijk bij klant: Annette Stakelbeek
Bureau: Aidem Agency
Business Owner: Oscar Mooy
Creative Owner(s): Senna Kost, Rene Watzema
Project & Event Management: Raquel Ricardo Sousa
Creatie: Tim van Sloten
Regie: Rene Watzema
PR: Emma Nauw (creator marketeer)
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Haarlemse creatieve sector opent deuren tijdens HA Night
- Heineken en Megawatt sluiten festivalzomer af op Lowlands
- Zwitsal introduceert zachtere look en formule
- 'Met mijn mobiel en mail bij de hand ben ik altijd in business...
- Raleigh herleeft met lef en karakter
- Nieuwe merkbelofte De Hypotheekshop: ‘Tijd voor jouw plan’
Laatste Nieuws
- Happn koppelt runclubtrend aan dating21-08-2025
- 'We kijken niet meer zo snel op van... 20-08-2025
- Rustige ochtenden voorbij op Radio 1020-08-2025
- Liga en Flemming lanceren ChatDuets19-08-2025
- Koninklijk Concertgebouworkest... 19-08-2025
- Portfolio Yune13-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers