'We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken'

'We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken'
  • Bureaus
  • 20 aug 2025 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Tamara Couperus is oprichter van creatief bureau Crocodile Agency. Tussen de bosbranden in Zuid-Europa door, zag zij toch kans mee te doen aan onze limited edition rubriek ‘De zomer van…’.

Wat zijn je plannen voor zomer 2025 en neem je je laptop mee?
Deze zomer blijf ik grotendeels het fort bewaken. We hebben flink wat mooie pitches gewonnen en zitten midden in het optuigen van campagnes voor dit en volgend jaar. Ik heb last minute wel een weekje Zuid-Spanje geblokt: zon, zee, vrienden, eten, misschien een beetje kiten, maar vooral: opladen. Een computer mee? Ja, maar open 'm alleen als ik echt moet. Maar heel stiekem: echt loslaten doe ik nooit.

Wat is je geheime truc om je team in de zomer gemotiveerd te houden?
Ons team is jong, energiek en niet gebonden aan schoolvakanties. De sfeer zit er standaard goed in. Als het echt heet wordt, starten we gewoon wat eerder en sluiten we de dag af met een ijsje. Iedereen knalt lekker door, maar het voelt niet als ‘motivatie hoog houden’, het is gewoon eigenlijk een beetje de flow waarin we zitten. En eerlijk: we hebben ook niet te klagen. We werken met merken die ons meenemen naar de leukste festivals. Dus ja, een ‘inspiratiedansje’ op de Zwarte Cross of een influencertrip naar Tomorrowland? Gewoon werk, hoor ;)

Wat is het gekste verzoek dat je ooit hebt gekregen van een klant voor een zomercampagne?
Eerlijk? We kijken niet meer zo snel op van gekke verzoeken, dit hoort er helemaal bij in de creatieve wereld. Een beetje chaos is vaak juist de charme. Wat wel altijd even schakelen blijft, is het werken aan wintercampagnes midden in de zomer. Zit je in juli tussen de kerstbomen, met nep sneeuw op je slippers. Of die keer dat we voor Raket in drie weken een complete campagne mochten optuigen omdat het weer ineens meezat. Deadlines vol gekte en adrenaline is misschien wel iets waar we juist op aangaan met elkaar.

Hoe ziet de perfecte zomerdag en zomeroutfit eruit? Teenslippers en korte broek naar kantoor of niet?
Ik ben persoonlijk geen fan van blote tenen en dus teenslippers (trauma uit de trein van vroeger, denk ik), maar iedereen mag bij ons dragen wat ‘ie wil. Geen kledingpolicies, geen stress. Als we een klantmeeting hebben in een wat strakkere corporate setting, stemmen de meiden onderling wel af wat ze aantrekken. Maar verder? You do you!

Welke Spotify Playlist staat op?
Op vakantie ga ik volledig in de podcast-mode. De podcast Napleiten wordt standaard helemaal uitgespeeld, geen aflevering die ik oversla. Qua muziek? Af en toe even Tino Martin om dat Hollandse gevoel te blijven behouden… Haha nee hoor, grapje. Ondanks dat ik zeker van heerlijke Hollandse muziek houd, heb ik m’n eigen playlists die alle kanten opvliegen: van romantische, relaxte zomertunes tot lokale artiesten die ik Shazam op een terras en dan obsessief ga terugzoeken. Muziek is bij mij altijd iets wat alle kanten op gaat.

Wat staat er op de planning voor het najaar?
We zijn met sommige klanten al bezig met 2026 (ja echt), andere zitten midden in hun holiday season-plannen. Alles loopt lekker door en de variatie maakt het juist leuk. Van kerstballen tot knallende Q1-strategieën. Wij zijn er in ieder geval klaar voor!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken