JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht aan Keurig Dr Pepper

- Food-en-retail
- 25 aug 2025 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 25 aug 2025 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
De Amerikaanse drankmerkproducent Keurig Dr Pepper neemt JDE Peet’s - het moederbedrijf van A-merken Douwe Egberts, Senseo en Pickwick - over voor €15,7 miljard. De deal moet in de eerste helft van volgend jaar rond zijn.
Het concern Keurig – bekend van koffieapparaten, cups en merken als Lavazza – geldt als belangrijkste concurrent van Nestlé’s Nespresso. Het bedrijf fuseerde in 2018 met Dr Pepper, eigenaar van frisdrankmerken als Dr Pepper, 7UP en Schweppes. Keurig betaalt €31,85 per aandeel, iets boven de introductieprijs van €31,50 in 2020. De slotkoers van vrijdag lag met €26,54 aanzienlijk lager.
Twee beursgenoteerde bedrijven
Na de overname wordt het concern gesplitst: een koffietak (hoofdkantoor Massachusetts, notering New York) en een frisdranktak (Texas). Het Amsterdamse hoofdkantoor blijft bestaan als centrum voor de Europese activiteiten, meldt de combi. Vanuit hier zullen ook de epische campagnes voor Douwe Egberts, Senseo en Pickwick worden geprolongeerd. De notering aan Euronext Amsterdam verdwijnt wel.
foto: Fahmi Fakhrudin | Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Nestlé
- D.E.
- Douwe Egberts
- JDE Peet
- Nespresso
- Schweppes
- overname
- Keurig Dr Pepper
- drank
- 7UP
- Pickwick
- Utrecht
- Senseo
- merk
- Lavazza
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sail-primeur: drijvend Verpact-recyclepunt en Heineken-bar
- Jopen start crowdfundcampagne voor thuisbasis
- Dirk: Wij strijden óók voor betaalbare A-merkenare A-merken
- De Damrakker vormt klein blikje en groot gebaar
- Primeur: eerste palmolievrije kruidnoten in de winkel
- JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht aan Keurig Dr Pepper
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht... 25-08-2025
- Primeur: eerste palmolievrije... 25-08-2025
- De Damrakker vormt klein blikje en... 21-08-2025
- Sail-primeur: drijvend... 21-08-2025
- Jopen start crowdfundcampagne voor... 19-08-2025
- Dirk: Wij strijden óók voor... 18-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers