JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht aan Keurig Dr Pepper

JDE Peet's (Douwe Egberts) verkocht aan Keurig Dr Pepper
  • Food-en-retail
  • 25 aug 2025 @ 15:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Amerikaanse drankmerkproducent Keurig Dr Pepper neemt JDE Peet’s - het moederbedrijf van A-merken Douwe Egberts, Senseo en Pickwick - over voor €15,7 miljard. De deal moet in de eerste helft van volgend jaar rond zijn.

Het concern Keurig – bekend van koffieapparaten, cups en merken als Lavazza – geldt als belangrijkste concurrent van Nestlé’s Nespresso. Het bedrijf fuseerde in 2018 met Dr Pepper, eigenaar van frisdrankmerken als Dr Pepper, 7UP en Schweppes. Keurig betaalt €31,85 per aandeel, iets boven de introductieprijs van €31,50 in 2020. De slotkoers van vrijdag lag met €26,54 aanzienlijk lager.

Twee beursgenoteerde bedrijven
Na de overname wordt het concern gesplitst: een koffietak (hoofdkantoor Massachusetts, notering New York) en een frisdranktak (Texas). Het Amsterdamse hoofdkantoor blijft bestaan als centrum voor de Europese activiteiten, meldt de combi. Vanuit hier zullen ook de epische campagnes voor Douwe Egberts, Senseo en Pickwick worden geprolongeerd. De notering aan Euronext Amsterdam verdwijnt wel.

foto: Fahmi Fakhrudin | Unsplash

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken