Asito zet schoonmaakvak in nieuw daglicht

Asito zet schoonmaakvak in nieuw daglicht
  • Bureaus
  • 25 aug 2025 @ 15:30
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Asito lanceert vandaag de landelijke werkgeverscampagne ‘Geen mooier werk dan schoonmaakwerk’, ontwikkeld door bureau Kaliber. Het schoonmaakbedrijf wil daarmee het imago van de branche verbeteren en nieuwe doelgroepen aanspreken.

Volgens Simone Leijssen-Roffel, Manager Recruitment & Employer Branding bij Asito, is het tijd voor een ander perspectief: ‘We merken dat het schoonmaakvak niet populair is. Wij willen laten zien dat dit werk voldoening geeft én onmisbaar is in ziekenhuizen, scholen en kantoren.’

Kaliber Creative Director Hugo van de Hoef legt uit hoe de campagne inspeelt op de aantrekkingskracht van schoonmaakvideo’s op sociale media: ‘Miljoenen mensen kijken naar het moment waarop vies verandert in schoon. Dat universele gevoel gebruiken we om het beroep aantrekkelijker en toegankelijker te maken.’

Bekijk één van de campagnefilms hieronder:



Op de vernieuwde wervingssite werkenbijasito.nl worden sollicitanten verwelkomd met persoonlijke verhalen van medewerkers. Leijssen-Roffel benadrukt de familiecultuur binnen het bedrijf: ‘We zijn meer dan een schoonmaakbedrijf. Bij Asito werken collega’s met meer dan honderd nationaliteiten samen in een warme en betrokken sfeer. Iedereen is welkom en wordt gezien.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken