Ambion werft leraren met betaalde vakantie

Ambion werft leraren met betaalde vakantie
  • Bureaus
  • 3 sep 2025 @ 14:16
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Onderwijsorganisatie Ambion, met meer dan twintig basisscholen in Noordoost-Nederland, zet employer branding creatief in om nieuwe leerkrachten te werven. Studio Ryoko ontwikkelde hiervoor het werkgeversverhaal ‘Werken bij Ambion = Wereldavontuur’, waarmee de organisatie inspeelt op de veelzijdigheid van het vak.

De eerste campagne richtte zich op starters en overstappers die via het flexteam konden instromen. Zij kregen een vast contract, een hoger instapsalaris én een betaalde zomervakantie aangeboden. Een opvallende propositie die volgens Ambion direct resultaat opleverde. ‘We werden verrast met een enorme dosis creativiteit, waarmee we onze doelen al in de eerste maanden van de campagne behaalden’, aldus Martine de Jong van Ambion.

De organisatie haalde nog voor de zomer haar ambitieuze wervingsdoelen. In het najaar wordt de employer branding doorgezet met onder meer een podcast waarin leerkrachten hun onderwijsavonturen delen.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken