Start pilot 'De Betere Kantine'

- Food-en-retail
- 18 sep 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 18 sep 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Niet in elke kantine speelt gezond eten en drinken de hoofdrol. De Betere Kantine wil een gezonder alternatief bieden naast het bestaande sportkantineaanbod, gecombineerd met educatie over voeding en sportprestaties.
Op zaterdag 20 september 2025 gaat bij voetbalclub BVC Bloemendaal de pilot De Betere Kantine van start.
‘We willen laten zien dat een gezondere kantine wél kan’, zegt Bas Turk, mede-initiator van het project en betrokken bij tomatenteler TommyTomato. ‘Niet door producten weg te halen, maar door betere keuzes toe te voegen. Zo blijft het laagdrempelig en aantrekkelijk voor iedereen.’
Overzicht deelnemers pilot
Na de aftrap vindt van 10.00 tot 13.00 uur een proeverij plaats in de voetbalkantine van BVC, melden de initiatoren van de pilot. Bezoekers kunnen kennismaken met producten van onder meer Leev, Soof Drinks, BitesWeLove, Freasy, Goodoo, Dalicious, Yaya Kombucha, JuicEvolution, Lemonaid & ChariTea, De Tweede Jeugd en TommyTomato.
Het concept richt zich in eerste instantie op jeugdspelers, maar is toegankelijk voor alle leden en bezoekers. Het assortiment bestaat uit voedzame dranken, snacks en ijsjes zonder overbodige toevoegingen of suikers.
Naast het productaanbod staat ook educatie centraal. In samenwerking met sportdiëtisten en voedseldeskundigen wordt informatie gedeeld over de rol van voeding in sport en herstel. Daarbij gaat het om praktische vragen als: wat eet je voor een training, wat na een wedstrijd en hoe dragen vetten, koolhydraten en groente bij aan prestaties en herstel?
‘Alleen producten aanbieden is niet genoeg’, aldus Turk. ‘We willen ook kennis over voeding dichterbij brengen, zodat kinderen, ouders en trainers beter begrijpen hoe voeding en sportplezier samenhangen.’
De pilot in Bloemendaal vormt naar eigen zeggen de eerste stap in een bredere ambitie. De initiatiefnemers willen het concept op termijn uitrollen naar meerdere sportverenigingen in Haarlem en de rest van het land. Ook sportbonden worden nadrukkelijk uitgenodigd zich aan te sluiten.
foto: Toa Heftiba | Unsplash
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bakker Bart opent winkels op grotere... 19-09-2025
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes