EW lanceert verkiezingscampagne 'Zuurstof tot nadenken'

EW lanceert verkiezingscampagne 'Zuurstof tot nadenken'
  • Bureaus
  • 29 sep 2025 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Nu politieke polarisatie en misinformatie de publieke discussie bedreigen, lanceert nieuws- en opiniemedium EW een omvangrijke campagne waarbij het belang van betrouwbare informatie in aanloop naar de komende verkiezingen centraal staat. Pay off: 'zuurstof tot nadenken'.

De campagne is bedacht, ontwikkeld en geproduceerd door het creatief en strategisch bureau Here.

'Belangrijke keuzes vragen om betrouwbare informatie. Zeker in verkiezingstijd', licht hoofdredacteur EW, Hella Hueck toe. 'Met onafhankelijke journalistiek, eigen onderzoek en scherpe duiding willen wij onze lezers helpen om hun eigen keuzes te maken. Stemmen is ten slotte het feest van de democratie.'

Bekijk de bijbehorende korte film hier:
 



Actief deelnemen
'Met de campagne geven we opnieuw invulling aan de merkbelofte van EW: zuurstof tot nadenken', vult creative director Here, John de Vries aan. 'Het debat in allerlei media kan behoorlijk verstikkend zijn. De rol van onafhankelijke  journalistiek is nog nooit zo belangrijk geweest. Om kiezers te voorzien van duiding, visie en inzichten om hun denken te scherpen voor het maken van een weloverwogen keuze in het stemhokje op 29 oktober 2025. EW roept dan ook iedereen op om actief deel te nemen aan de democratie en hun stem te laten horen.'

De campagne is te zien en te horen in online, radio, outdoor en TV.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken