WPP opent duurzame mediacampus in London

- Bureaus
- 26 nov 2025 @ 20:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 nov 2025 @ 20:33
- Kel Koenen
WPP opende vandaag officieel One Southwark Bridge geopend, het derde Londense campus van het netwerk en het vierde in het Verenigd Koninkrijk. De opening valt samen met het behalen van een zeldzame Breeam Outstanding-score, waarmee de grootschalige renovatie direct tot de duurzaamste kantoortransformaties van het land behoort.
Met de nieuwe locatie versterkt WPP zijn strategische aanwezigheid in de Britse creatieve industrie en positioneert het bedrijf het gebouw als een hub voor zijn mediabedrijven. Volgens Cindy Rose, CEO van WPP, onderstreept het complex de ambities van het bedrijf. ‘Topteams hebben een wereldklasse faciliteit nodig om op hun best te presteren en deze nieuwe Londense campus biedt precies dat.’ Ze benadrukt dat de investering past binnen de rol die creatieve industrie en technologie spelen in de nieuwe Britse Industrial Strategy.

One Southwark Bridge is ontworpen door BDG architecture + design, onderdeel van WPP. Het betreft een ingrijpende renovatie van een kantoorgebouw uit de jaren tachtig, waarbij 95 procent van de oorspronkelijke structuur is behouden en 50 procent extra vloeroppervlak werd toegevoegd. Het resultaat is een campus die WPP’s in-office werkcultuur ondersteunt en gericht is op creativiteit, innovatie en employee wellbeing. Zo zijn er onder meer een sensory room voor neurodivergente medewerkers, een multi-faithruimte, een ouderschapskamer en een wellnessstudio voor groepslessen.
De duurzaamheidsambities vormen de kern van het project. Het gebouw bevat onder meer luchtwarmtepompen, 300 vierkante meter zonnepanelen, een parametrisch ontworpen gevel die hittestuwing beperkt, hergebruik van meubilair en materialen, en biodiversiteitsverhogende ingrepen zoals groene daken en insectenhabitats. Ook is de openbare ruimte rond het gebouw opnieuw ingericht, met verbeterde fiets- en wandelroutes en directe toegang tot fietsenstallingen en douches.
De nieuwe campus wordt bovendien het centrale knooppunt voor WPP Media en de labels Choreograph, EssenceMediacom en Wavemaker.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- WPP opent duurzame mediacampus in... 26-11-2025
- AI wekt stem Harry Mulisch tot leven26-11-2025
- Opvallers over festivalmarketing... 25-11-2025
- ANWB brengt woonverzekeringen tot... 25-11-2025
- Van ‘gewoon beginnen’ tot... 25-11-2025
- Nominaties Gouden Zaag 2025 bekend24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

