Nieuwe campagne voor divers De Pijp

- Bureaus
- 4 dec 2025 @ 07:20
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 dec 2025 @ 07:20
- Kel Koenen
Het Amsterdamse stadsdeel De Pijp krijgt een eigen outdoorcampagne die de veelkleurigheid van het gebied centraal stelt. De Bedrijven Investering Zones (BIZ’en) van het stadsdeel willen met de nieuwe uiting laten zien hoe uiteenlopende doelgroepen – van echte Amsterdammers tot expats, studenten, yuppen en toeristen – dagelijks elkaars paden kruisen.
In de campagne, ontwikkeld door Cheil Benelux, staat de herkenbare dynamiek van het stadsdeel centraal: bewoners en bezoekers bewegen zich continu door elkaar heen, terwijl ieder zijn eigen plekken en rituelen heeft. Volgens Mirjam Harding, communitymanager van de BIZ Albert Cuyp, onderstreept die diversiteit de kracht van De Pijp. ‘Of je nou elke zaterdag op de Cuyp staat, of alleen af en toe een kroeg induikt, het stadsdeel maakt bij iedereen wel iets los.’
De BIZ’en zien bovendien kansen om bezoekers en bewoners te stimuleren zich breder door de buurt te bewegen. Harding zegt dat de campagne daar bewust op inspeelt. ‘Daarnaast vinden wij het van groot belang dat mensen ook buiten hun gebruikelijke gang de Pijp op andere manieren ontdekken. Dat iemand die normaal alleen op zaterdag een biertje in de Gerard Dou drinkt ook eens al die leuke winkeltjes ontdekt, en vice versa.’
Volgens Harding sluit de creatieve uitwerking van Cheil Benelux goed aan bij dat doel. De visuele stijl en tone of voice moeten zowel de historische charme als de hedendaagse energie van De Pijp voelbaar maken. ‘Wij denken dat deze campagne die verscheidenheid en mogelijkheden heel goed laat zien’, stelt Harding. ‘Bovendien was de opdracht simpelweg: laat zien dat de Pijp één van de leukste en meest bruisende stadsdelen is. Ook dát is goed gelukt, vinden wij.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

