EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal

- Bureaus
- 24 apr 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 24 apr 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
EY komt met haar nieuwe Nederlandse campagne ‘Vol Vertrouwen’. Dit is een lokale verdieping van de wereldwijd geïntroduceerde tagline en campagne ‘Shape the future with confidence’, die eind vorig jaar werd gelanceerd.
Het creatieve bureau Neew, dat in 2024 na een korte pitch werd aangesteld als lead agency van EY, ging aan de slag met een interpretatie voor de Nederlandse markt. Ron Schneider, Director Brand, Marketing & Communications (BMC) bij EY, licht het startpunt van de campagne toe: 'Onderzoek en gesprekken met klanten tonen aan dat EY wordt gewaardeerd om zijn menselijke en toegankelijke aanpak. Daar zijn we heel blij mee en willen we met trots uitdragen. De vraag was natuurlijk hoe we die menselijkheid in de samenwerking tot uiting kunnen brengen binnen de vaak complexe context van onze dienstverlening, zeker wanneer dit om impactvolle transformaties gaat op het gebied van AI of duurzaamheid.'
Die vraag werd beantwoord samen met Neew. 'Met menselijkheid als één van belangrijke USP’s van EY, was het voor ons belangrijk om ook de persoon achter onze klant goed te kennen en begrijpen. Leiders van grote organisaties zijn immers ook gewoon mensen', zegt Ruben Beijer, Strategy Lead bij Neew. 'Er is in 2025 sprake van een nieuw soort leiderschap: diverser, kwetsbaarder en opener dan de leiders van pakweg 10 à 15 jaar geleden. Meer dan ooit durven leiders toe te geven dat ze, in een steeds complexere wereld, niet op alles een antwoord hebben én af en toe het bekende ‘lonely at the top’-gevoel ervaren. Daarom hebben ze juist nu behoefte aan een partner die hen bij grote transformaties kan helpen de juiste koers uit te stippelen.'
Bekijk de film in het venster hieronder.
De campagne neemt een heel herkenbaar, menselijk, bijna kwetsbaar moment als startpunt. Het toont leiders die, in gedachten verzonken, uit het raam staren op zoek naar de juiste koers voor hun organisatie. In alle assets van de campagne speelt de interne wereld van EY’s klant de hoofdrol. Het laat, via reflecties, de innerlijke zoektocht zien naar antwoorden op de complexe vraagstukken waar leiders vandaag de dag mee te maken hebben. Hieruit volgt de belofte dat de zij met EY een partner aan hun zijde hebben die hen helpt om ‘vol vertrouwen’ de grote transformaties aan te gaan.
De verschillende executies van de campagne, ontwikkeld in samenwerking met production agency Hamlet, zijn vanaf nu te zien en horen via outdoor, print, digitale kanalen en radio.
(PvWK | beeld: Neew / EY)
credits
Verantwoordelijken bij opdrachtgever: Ron Scheider & Chantal Orbon (EY)
Creative Agency: Neew
Creative Lead: Timon Zijderlaan
Creatives: Glenn van den Herrewegen & Lukas Vos
Strategy Lead: Ruben Beijer
Account Director: Marleen Zwolsman
Production Agency: Hamlet
Director: Willem Volkers
Photographer: Britt Guns
Executive producer: Mathias Kerner
Media bureau: UM Media
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bureau
- Marketing & Communications
- AI
- NEEW
- EY
- Ruben Beijer
- Director Brand
- campagne
- menselijk leiderschap
- human
- Strategy Lead
- pitch
- Ron Schneider
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers