Erik van Engelen interim ceo DDB

Erik van Engelen interim ceo DDB
  • Bureaus
  • 17 jun 2024 @ 17:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaReclame

Erik van Engelen, voorheen cco van Eneco en directeur van Wildlands, gaat de huidige directie ondersteunen in het verder uitbouwen van DDB Amsterdam. Saillant is dat hij ook voorzitter is van adverteerdersclub BvA, die nu dus bureaubaas wordt.

'Erik is al jaren voorzitter van de Bond van Adverteerders en is ook in die hoedanigheid een échte kenner van de marketing- en communicatiewereld', zegt het bureau hier zelf over. Van Engelen wordt er nu interim ceo.

Met zijn ruime management ervaring zal hij het huidige management van Barbara Bijlard, Pol Hoenderboom en Joris Gruiters versterken en hun ingezette koers voor een bureau van de toekomst extra kracht bijzetten, verwacht DDB. 'Deze toekomst ziet er dan ook rooskleurig uit na de vele bekroningen bij de SAN, Esprix en ADCN voor onder andere Ikea, Kruidvat en Toyota en het team kijkt dan ook vol vertrouwen uit om het bureau te laten groeien.'

Erik van Engelen heeft jarenlange ervaring opgedaan in directierollen op het gebied van marketing en commercie. Na zijn rol als cco bij Eneco werd hij in 2018 algemeen directeur bij dierenpark Wildlands Adventure Zoo waar hij in 2023 na vijf jaar afscheid nam.  
(PvWK, foto: Flore Zoe i.o. DDB)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken