Digitale expositie kunstwerken via DOOH

- Bureaus
- 22 okt 2024 @ 08:57
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 okt 2024 @ 08:57
- Michiel van Zaane
Global Media & Entertainment en digital agency Artcrush werken samen om zowel opkomende als gevestigde internationale kunstenaars een platform te bieden om hun werk te tonen. Maandelijks worden 28 digitale kunstwerken geëxposeerd via het netwerk van Global.
De kunstwerken zijn afkomstig van zowel binnenlandse als buitenlandse kunstenaars. Deze kunstenaars worden via diverse platforms uitgenodigd om hun werk in te sturen, waarna de beste werken worden geselecteerd en geëxposeerd. Dit initiatief biedt een breed scala aan talent de kans om hun kunst aan een groot publiek te presenteren, wat niet alleen het straatbeeld verrijkt, maar ook de zichtbaarheid en de kansen van kunstenaars vergroot.
Eric Kip, CEO van Global Media & Entertainment: ‘Commerciële uitingen vormen de kern van ons werk en zijn essentieel voor ons succes. Maar stel je voor dat deze uitingen niet alleen informatief zijn, maar ook een visuele verrijking van de openbare ruimte. Met Artcrush willen we precies dat bereiken. Door kunst te integreren in ons netwerk, maken we het straatbeeld niet alleen aantrekkelijker, maar bieden we ook een platform voor kunstenaars om hun werk aan een breed publiek te tonen. Dit project heeft de kracht om het alledaagse te transformeren en te inspireren. Dit is waar Out-of-Home écht het verschil maakt.’
Mathieu France, CEO van Artcrush, voegt daaraan toe: ‘Deze samenwerking stelt ons in staat om kunstenaars wereldwijd zichtbaar te maken op 3000 digitale schermen door heel Nederland. We bieden niet alleen internationale kunstenaars een podium, maar ook het beste Nederlandse talent krijgt een platform om te schitteren, zowel nationaal als internationaal. Samen willen we kunst en creativiteit een vaste plek geven in het dagelijks leven van mensen.’
Mogelijkheden
De samenwerking loopt tot eind 2025, met plannen voor uitbreiding als het project succesvol blijkt. Het initiatief kan in de toekomst verder worden uitgerold, met kunstwerken die aansluiten bij lokale thema’s, evenementen of maatschappelijke initiatieven.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management