Serviceplan Make Benelux viert mijlpaal 10 miljoen materialen voor L'Oréal

- Food-en-retail
- 7 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieActivatie
- 7 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Serviceplan Make Benelux, met onder meer een vestiging in Amsterdam, meldt een belangrijke mijlpaal te hebben bereikt met de creatie van meer dan 10 miljoen materialen voor cosmeticamerk L'Oréal Benelux.
Deze assets ondersteunen meer dan 35 merken van L'Oréal , verdeeld over vier divisies. Sinds het begin van de samenwerking in 2015 heeft het bureau zich gericht op het centraliseren en optimaliseren van de contentproductie voor het wereldwijde cosmeticabedrijf.
Met het beheer van 6.500 projecten per jaar en een samenwerking met meer dan 200 medewerkers in Nederland en België, heeft SMB (Serviceplan Make Benelux, red.) naar eigen zeggen een efficiënte en effectieve werkwijze ontwikkeld die aansluit bij de behoeften van L'Oréal.
Automatisering sleutelrol voor efficiëntie en flexibiliteit
Door het automatiseren van taken, zoals het taggen van assets en goedkeuringsworkflows, kan er sneller en efficiënter gewerkt worden zonder in te leveren op kwaliteit. Deze flexibiliteit stelt het team in staat om workflows aan te passen aan de veranderende behoeften van L'Oréal.
Monia Kayila, managing director van Serviceplan Make Benelux, voegt toe: 'Ons DAM-platform vormt een belangrijk onderdeel van de contentstrategie van L'Oréal in de Benelux. Dit platform vergemakkelijkt de toegang tot onze gegevens, vermindert redundantie en bevordert het hergebruik ervan op verschillende platforms en markten.'
Kwaliteit en strategische afstemming
Het beheren van een dergelijk volume aan assets gaat verder dan alleen kwantitatief beheer. Het gaat ook om het waarborgen van kwaliteit, consistentie en strategische afstemming over verschillende markten heen 'Met AI-gedreven tools die duplicatie voorkomen, precieze trefwoorden toewijzen en directe vindbaarheid garanderen, stellen we zowel L'Oréal als ons team in staat slimmer te werken. Ons strikte copyrightbeheer garandeert ook het conforme gebruik van elke asset', vertelt Kayila.
Door voortdurende optimalisatie en een gezamenlijke aanpak zijn de productieprocessen van L'Oréal getransformeerd, stelt SMB. Dit heeft geleid tot grotere efficiëntie en winstgevendheid. Meer informatie is hier te vinden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers