Serviceplan Make Benelux viert mijlpaal 10 miljoen materialen voor L'Oréal

- Food-en-retail
- 7 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieActivatie
- 7 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Serviceplan Make Benelux, met onder meer een vestiging in Amsterdam, meldt een belangrijke mijlpaal te hebben bereikt met de creatie van meer dan 10 miljoen materialen voor cosmeticamerk L'Oréal Benelux.
Deze assets ondersteunen meer dan 35 merken van L'Oréal , verdeeld over vier divisies. Sinds het begin van de samenwerking in 2015 heeft het bureau zich gericht op het centraliseren en optimaliseren van de contentproductie voor het wereldwijde cosmeticabedrijf.
Met het beheer van 6.500 projecten per jaar en een samenwerking met meer dan 200 medewerkers in Nederland en België, heeft SMB (Serviceplan Make Benelux, red.) naar eigen zeggen een efficiënte en effectieve werkwijze ontwikkeld die aansluit bij de behoeften van L'Oréal.
Automatisering sleutelrol voor efficiëntie en flexibiliteit
Door het automatiseren van taken, zoals het taggen van assets en goedkeuringsworkflows, kan er sneller en efficiënter gewerkt worden zonder in te leveren op kwaliteit. Deze flexibiliteit stelt het team in staat om workflows aan te passen aan de veranderende behoeften van L'Oréal.
Monia Kayila, managing director van Serviceplan Make Benelux, voegt toe: 'Ons DAM-platform vormt een belangrijk onderdeel van de contentstrategie van L'Oréal in de Benelux. Dit platform vergemakkelijkt de toegang tot onze gegevens, vermindert redundantie en bevordert het hergebruik ervan op verschillende platforms en markten.'
Kwaliteit en strategische afstemming
Het beheren van een dergelijk volume aan assets gaat verder dan alleen kwantitatief beheer. Het gaat ook om het waarborgen van kwaliteit, consistentie en strategische afstemming over verschillende markten heen 'Met AI-gedreven tools die duplicatie voorkomen, precieze trefwoorden toewijzen en directe vindbaarheid garanderen, stellen we zowel L'Oréal als ons team in staat slimmer te werken. Ons strikte copyrightbeheer garandeert ook het conforme gebruik van elke asset', vertelt Kayila.
Door voortdurende optimalisatie en een gezamenlijke aanpak zijn de productieprocessen van L'Oréal getransformeerd, stelt SMB. Dit heeft geleid tot grotere efficiëntie en winstgevendheid. Meer informatie is hier te vinden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




